Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen
Tennmedlem

Re: Hur mår du?

Post by Utomjordingen »

Jo, det skulle vara det i så fall! Men då tänker man mer på att tjäna pengar.
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!

"Utomjordingen"
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej man bor, och om man en vacker dag väljer att sälja och flytta kan man tjäna en rejäl slant. Jag har dock aldrig tjänat några pengar på mina lögenheter - haft otur. Det är ytterligare en anledning till att jag inte vill äga.
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Bo i koja för flera miljoner kronor som man sen kanske kan sälja för ännu pengar kanske är lockande. Eller bo på högre nivå en koja och inte tjäna någonting på det är en annan lyx och det är livsstil.
Jag vet inte vad som är riktigt för allt är som science fiction - fast på riktigt?!

"Utomjordingen"
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Edit: än koja

"Utomjordingen"
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Nej, jag skulle inte trivas att bo i dom miljonlägenheterna år efter år som jag ser från min balkong - då bor jag hellre i den här hyreslägenheten med all service!

"Utomjordingen"
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Jag vill köpa något av värde iallafall...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Utomjordingen
Tennmedlem

Post by Utomjordingen »

Ja, då får du väl köpa en insatslägenhet och hoppas att det går upp i värde men det är inte säkert att det gör det och skulle det gå upp i värde så kanske du får räkna med att du måste bo där länge innan det går upp i värde! Men hade jag varit dig så hade jag nog satsat mer på livskvalité, med andra ord - om du inte vill ha barn som ska ärva dig så hade jag satsat mer på hyran än att betala massa pengar för boendet.

"Utomjordingen"
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Jag och min son har alltid sagt vi delar det på 3 om nån av oss vinner plus att jag för min del delar med mina syskon.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tycker inte att mrsearlgray har någon orsak att dela ut pengarna som hon får på sin barnförsäkring.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Utomjordingen wrote: Yesterday, 19:12 Ja, då får du väl köpa en insatslägenhet och hoppas att det går upp i värde men det är inte säkert att det gör det och skulle det gå upp i värde så kanske du får räkna med att du måste bo där länge innan det går upp i värde! Men hade jag varit dig så hade jag nog satsat mer på livskvalité, med andra ord - om du inte vill ha barn som ska ärva dig så hade jag satsat mer på hyran än att betala massa pengar för boendet.
Man ska väl bo i sin lägenhet- det är därför man köper den. Och förutom under 90talskrisen - har väl ägda bostäder alltid stigit i värde.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Geta wrote: Yesterday, 19:19 Jag tycker inte att mrsearlgray har någon orsak att dela ut pengarna som hon får på sin barnförsäkring.
Nej det är ett helvete att ha schizofreni, både sjukdomen och de små pengar man får på sjukersättningen om man inte har jobbat.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Förstår inte varför min familj skulle vinna på mitt lidande för...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply