Idag får jag antagligen besked om Saxenda, om min läkare har skrivit ett läkarintyg till försäkringskassan och skickat in för att jag söker om merkostnadsersättning. Saxenda kostar ca 2700kr per månad beroende på dos. Med de merkostnader jag har inklusive Saxenda, kan jag få 2900kr per månad, så det täcker Saxendakostnaden. Min läkare skriver ut Saxenda det är inte det. Men det är om jag får merkostnadsersättning från FK, annars går det inte. Stenen är i rullning.
Jag ska oxå göra sömnapné utredning, har jag sömnapné kan jag få överviktskirurgi genom regionen.
Ozempic
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Re: Ozempic
Jag har liksom 25-35 oroliga stunder när jag sover. Enligt pulsklockan. Och det kan vara sömnapné som gör det. Jag vaknar ofta med icke återställande sömn enligt pulsklockan. Kan ju bero på alla medicinutsättningar oxå vad vet jag. Känns bra att få chansen att göra en sömnapné utredning - jag har snarkat som en skogshuggare i evinnerliga tider.
Tack :) . Jag behöver som lite hjälp på vägen.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Ja med mediciner blir det så svårt att gå ner i vikt så!

Ja visst gör det ont när knoppar brister
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ja :) , säkert bra ju.
-
- Tennmedlem
Jag gick ned från 105kg till 68kg, läkaren blev rätt sur för att jag var för smal. Verkar ligga på stadiga 75 kg nu. Har ca 25 i bmi
-
- Tennmedlem
Hur funkar batningstsbletterna om jag tex vill väga 60kg?