Problematiskt

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Koi
Rubidiummedlem

Problematiskt

Post by Koi »

Det är en kvinna som är hopplöst förälskad i mig. Hon är väldigt attraktiv och vacker. Jag har berättat för henne att jag har psykoser. Schizofreni. Det har inte skrämt iväg henne, vilket jag trodde skulle ske. Berättat att jag har boendestöd och sjukskriven. Och att jag har sysselsättning/daglig verksamhet. Det är som jag har en stor magnet i mig och bara suger in henne i min inre sfär.

Tips på vad jag ska göra? Jag vill inte bli ovän med henne. Jag vill inte bedra min partner. Jag kan inte undvika att träffa henne. Vi har samma intressen, aktivitet. Och jag vill inte vara utan henne. Hur blir man ”bara vän” när hennes blick är som en hästspark i bröstet.
Målningen är själens spegel
memphis
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Problematiskt

Post by memphis »

Du får väl säga åt henne att hon är attraktiv, om hon är det, men att du inte vill bedra din partner. Svår situation.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by memphis »

Du kunde även berätta för din partner vad som händer, så att det inte blir en söt hemlighet för er att suga på. Vet din partner blir det nog lättare att låta bli.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Förälskelser kommer och går. Är det kärlek mellan din nuvarande och allt känns rätt så tänker jag att det kan vara rätt att hålla fast vid det. Sen vet jag inte hur ni är, är ni monogama? Förälskelser går i alla fall över efter ett tag... Men i min erfarenhet är magkänslan rätt, lyssna på den, tänker jag.
'cause the freak inside controls my mind
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jaaa… det är svårt. Ska se om det rinner ut i sanden.
Målningen är själens spegel
Post Reply