Problem den 19:e och 20:e maj

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 13246
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by Richard »

Var tvungen att lägga in denna kod manuellt i en ny fil i undermappen för forumet, hade inte en aning om vad det var för något...

Code: Select all

User-agent: *
Allow: /
Crawl-delay: 20
User-agent: Applebot
User-agent: Sogou
User-agent: AhrefsBot
User-agent: emrushBot
User-agent: bingbot
User-agent: meta-externalagent
User-agent: Bytespider
User-agent: PetalBot
User-agent: dotbot
User-agent: ClaudeBot
User-agent: yandex.com/bots
User-agent: YandexBot
User-agent: MJ12bot
User-agent: httpx
User-agent: Twitterbot
Disallow: /

Sitemap: https://www.viska.nu/index.html
Fick lite hjälp här; https://developers.google.com/crawling/ ... robots-txt Resten av supporten från webbhotellet.

Nu såg jag att filen var försvunnen igen, kan bero på att jag återställde från en backup, men nu har jag lagt dit den igen. Så förhoppningsvis slipper vi en bot-invasion.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 13246
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by Richard »

Förresten, om jag skulle få för mig/tvingas lägga ner sidan, så skulle jag meddela detta i god tid innan, såvida jag inte får en hjärtinfarkt eller dör helt plötsligt på annat sätt. Om sidan ligger nere, så jobbar jag alltid så fort som möjligt på att få upp den igen, med visst avbrott för sömn eller supportens öppettider.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Rodiummedlem
Posts: 22520
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by zoegas »

Richard wrote: 20 May 2026, 13:01 Förresten, om jag skulle få för mig/tvingas lägga ner sidan, så skulle jag meddela detta i god tid innan, såvida jag inte får en hjärtinfarkt eller dör helt plötsligt på annat sätt. Om sidan ligger nere, så jobbar jag alltid så fort som möjligt på att få upp den igen, med visst avbrott för sömn eller supportens öppettider.
Du får utse en arvinge.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 13246
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by Richard »

zoegas wrote: 20 May 2026, 13:20
Richard wrote: 20 May 2026, 13:01 Förresten, om jag skulle få för mig/tvingas lägga ner sidan, så skulle jag meddela detta i god tid innan, såvida jag inte får en hjärtinfarkt eller dör helt plötsligt på annat sätt. Om sidan ligger nere, så jobbar jag alltid så fort som möjligt på att få upp den igen, med visst avbrott för sömn eller supportens öppettider.
Du får utse en arvinge.
Ja, det vore såklart kul om sidan lever vidare även om jag gått bort...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
hyperaktiv
Berylliummedlem
Posts: 2846
Joined: 06 May 2025, 13:19

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by hyperaktiv »

Sidan fyller en stor funktion, men det är en jävla massa gäster inne.. är det bottar eller riktiga människor? :D
User avatar
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 31192
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by Fantasio »

Jag blev förskräckt när Viska låg nere. Testade hela kvällen och en liten bit inpå natten att logga in utan att lyckas. Tack för att du fixat till problemet, Richard.
User avatar
Zoidar
☢️ Plutoniummedlem ☢️
Posts: 48401
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 20 May 2026, 22:02 Jag blev förskräckt när Viska låg nere. Testade hela kvällen och en liten bit inpå natten att logga in utan att lyckas. Tack för att du fixat till problemet, Richard.
Jag kollade nog ett tiotal gånger också. Man får lite abstinens.
"Se Guds Lamm som tar bort världens synd!"
- Johannes 1:29
User avatar
Fantasio
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 31192
Joined: 10 May 2021, 18:10

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by Fantasio »

Visst. När kom Viska igång igen då?
User avatar
Zoidar
☢️ Plutoniummedlem ☢️
Posts: 48401
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Problem den 19:e och 20:e maj

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 21 May 2026, 01:00 Visst. När kom Viska igång igen då?
I morse, tror jag. Alltså onsdag morgon.
"Se Guds Lamm som tar bort världens synd!"
- Johannes 1:29
Post Reply