Har du något ämne som du gärna talar dig varm för?
Utför du någon form av stillsam protest eller aktivism?
Själv tycker jag det är lite skojigt att gå in på youtubevideos av stora megainfluencers och lämna en liten insinuation om bot och bättring. Om inte annat så å Moder Naturs vägnar.
Jag gör det bara när det är välförtjänt. Som att de gör reklam för en söt liten "adorable" topp som bara kostar $3 hos Walmart.
Jag brukade även vara medlem i Djurens Rätt men avslutade till slut mitt medlemskap då de bara kunde acceptera veganism.
Gör du något som du tror på sikt kan förändra världen? Mina tankar går till filmen Fight Club.
Aktivism
Moderator: Moderator 1
Re: Aktivism
"Aktivism" är lite att ta i, men jag har "starka" åsikter om abort och blir arg när män (t ex Trump och Musk) har åsikter om vad kvinnor gör med sina kroppar, när de själva har ungefär tusentals barn med flera olika kvinnor. (Ok, tusentals är överdrivet, men ni fattar nog vad jag menar.)
Män kommer aldrig förstå vad det innebär för kvinnor att göra abort. Varken den fysiska eller psykiska smärtan.
Män kommer aldrig förstå vad det innebär för kvinnor att göra abort. Varken den fysiska eller psykiska smärtan.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag är obotligt kristen och har en orubblig tro på Gud. Dock är jag lite tveksam till vad konsekvenserna blir av att veta att Gud finns. Därför ser jag mig inte som missionär och måste försöka övertyga andra om samma sak. Så, jag är nog en dålig aktivist.
Då tror du också att Jesus bar våra synder på korset, så vi skulle kunna få evigt liv?
Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son.
- John 3:16
Ja, även om det är svårt att greppa. Arvsynd tror jag inte funnits. Kan man ärva synd? Nah.
Tror att alla har evigt liv, även de som hamnar i helvetet. Det verkar vara så med vår själ, att den är oförstörbar liksom energi är.
Jag tror inte vi ärver synd, men syndbenägenhet.
Är ingen aktivist.
Jag är ibland ute på stan och delar ut Biblar. Det är väl en form av aktivism?