Kändisar som tagit sina liv

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Kändisar som tagit sina liv

Post by Geta »

mrsearlgray wrote: 29 Aug 2026, 15:28
Geta wrote: 29 Aug 2026, 15:16 Man menar att Jason Arday kvoterades in som professor för att han var svart.
tyvärr ska akademin överlag vara skenheligt antirasistisk så skulle inte förvåna mig ett skit att använda en person för att det ska se bra ut utåt sett.
Han ska inte ha kvoterats in på meriter.
Jaana
Kopparmedlem

Post by Jaana »

Fantasio wrote: 10 Aug 2026, 00:36 Ted Kaczynski tog sitt liv i fångenskap. Han kallades för UNA-bombaren.
Mördargubben var 81 och hade långt gången cancer.
Jocke
Rodiummedlem

Post by Jocke »

En kvinna tog sitt liv efter att demoner hade stört hennes liv efter att ha blivit våldtagen av två till synes fattiga män. Hon blev brutalt våldtagen i sin säng. Det tog några år, hon fick en dotter som nu är utan sin mamma. Såg henne en liten flicka stå med sin pappa vid den vita korset som markerade mammans plats. Detta gör mig enormt ledsen, så tragiskt. Pernilla Wahlgren hjälpte familjen så långe mamman orkade leva.

Detta + andra fall får mig att tveka på livets uppsåt. Är det värt att leva när det går omkring sådana svin på våra gator. Jag märker en del bilar ökar farten när de ser mig cykla över gatan trots att det är bara 40-gräns. Det finns fina människor också men de är få till antalet.
Geta
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Geta »

En dansk diktare som tog sitt liv:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Yahya_Hassan

Image
memphis
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by memphis »

Har någon nämnt Whitney Houston? Hon kanske dog av misstag där i badkaret, men hon misskötte sin hälsa.
https://youtu.be/eH3giaIzONA?is=kWI0MvJGeV97qWov
"The record shows, I took the blows, and did it My Way"
Post Reply