Det förstår jag!
Mitt nätverk
Moderator: Moderator 1
Re: Mitt nätverk
Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son.
- John 3:16
- John 3:16
Jag behöver hjälp med att komma in på mailen samt skicka ett formulär till Bergsala. Man ska matcha figurer med varandra och jag klarar inte av det. Dumstrut! Har ringt min datorkunniga vän, men han svarade inte i telefonen. Får skicka ett meddelande till honom via Facebook.
Jag skickade ett pm (eller vad det kallas) till min datorkunniga vän där jag bad om hjälp. Fick ett skämtsamt svar istället för info om han kan hjälpa mig eller ej. Frustrerande! Kommer att ge det några dagar, sedan tar jag kontakt på nytt. Agh!
Igår ringde jag min datorkunniga vän, men han svarade inte. Jag skulle mest höra hur det var med honom, så det var inget viktigt. Men tråkigt att han inte svarade. Jag har en vän till jag kan ringa.
Nu är det sommar och jag drömmer mig tillbaka när jag hade gott om vänner. Vi var fyra stycken som brukade hänga ihop, men nu är de alla döda. Sommar har tyvärr medfört mörka och jobbiga tankar då det var då två av mina närmaste vänner gick bort och årstiden mamma berättade om sin cancer.
Min ena bekant ringde förut. Vi brukar prata stort som smått. Ikväll hade han fel på surfen på mobilen. Nåja, roligt att han hör av sig, det är rätt sällan jag ringer honom.
Jag hade precis postat på Facebook om att min telefon inte laddade när den ringde. Det var min gode vän, vi kan kalla honom J. J undrade om jag satt i sladden ordentligt i den lilla klumpen i änden på sladden och det hade jag inte gjort. Han ska komma hem till mig och hjälpa mig med att hitta info om eventuellt konto på NetOnNet. Jag kan bara tacksamt tacka Gud för vår vänskap.
Jag skrev till J på Facebook att han inte behövde komma hem till mig efter jobbet. Dessutom ringde jag honom under dagen. Det visade sig att han läst vad jag skrev. Då slapp han komma in till stan under kvällen.
Jag skulle vilja umgås mer med kompisen J. Men tveksamt vad vi skulle göra då. Ta en bit mat vore trevligt, men han har problem med magen och tarvar specialkost. Inte kan han dricka de flesta ölsorterna heller, de måste vara laktos- och/eller glutenfria. Jag har en kompis som jag (tillfälligt?) tappat kontakten med, honom skulle jag kunna ringa. Visst behöver jag lugn och ro, men det får inte bli för mycket av den varan.
En kompis har bjudit hem mig till sig. Hade ryggen varit bra hade jag tackat ja direkt. Han har nyss flyttat och tror han bor i ett stort område med hyreskaserner fritt från biltrafik. Frågan är om jag i så fall kan åka direkt till hans port, eller om jag får gå. Dessutom bor han i ett riktigt getto och jag vill inte exponera mig mer än nödvändigt.
Jag är verkligen glad och tacksam att jag har min mamma och min pappa. Jag vet inte vad jag hade gjort utan dem i sorgen som varit, antagligen hade jag varit inlagd någon period. Jag bävar för den dag de inte lever längre.
Något trevligt inträffade idag. En man jag festat mycket med förr om åren ringde mig. Han var på fyllan, hade precis kommit hem från en 40-årsskiva. Vi pratade spel och lite av varje. Trevligt.