Löning ...
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Löning ...
Har inte FK längre, ang ekonomin sköter God Man det. Det är ju hans jobb
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Du har det bra med god man Nissegossen. Inga bekymmer om ekonomin. Men smakar det så kostar det också. Han tar väl en tusenlapp i månaden, och det tycker jag är för mycket!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
om man har pengar på fond dras det av bostadstillägget!
- Hercules723
- Hafniummedlem
-
- Guldmedlem
Jag har frågat en person som jobbar som personligt ombud vad det innebar att va god man..
Han sa att man inte var ansvarig för pengar utan att man fungerade som en rådgivare!
Han sa att man inte var ansvarig för pengar utan att man fungerade som en rådgivare!
- Hercules723
- Hafniummedlem
Folk med sådana har olika behov! För vissa tror jag definitivt AI skulle klara av.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Det är som med psykiatrin. Vissa springer dit och ska ha hjälp stup i kvarten medan andra bara är där någon gång per år.
-
- Guldmedlem
Mig kallar dom kors och tvärs så jag ska få betala avgift!
Det är betydligt strängare med förvaltare. Då har man inget att säga tillKlankedinken wrote: ↑23 Dec 2021, 09:39 Jag har frågat en person som jobbar som personligt ombud vad det innebar att va god man..
om, när det gäller ekonomin.
-
- Guldmedlem
Det sa han också!
Har Nissegossen förvaltare va?
Har Nissegossen förvaltare va?
Jag känner en som hade god man i något år bara och det var nästan omöjligt att bli fri fån henne. Min kompis tyckte den gode mannen var en riktig ockrare med 1.000 kr/mån och efter ett par månader flyttade han helt enkelt de där pengarna till sitt eget konto så den gode mannen blev tvärblåst.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Skulle hellre ha en AI robot som skötte min ekonomi än en människa. Folk går inte att lita på.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen