Att ta lån
Moderator: Moderator 1
Re: Att ta lån
Det låter som lurendrejeri. Varför skulle han bli av med sin förvaltare?
Jag är försiktig med låna ut. Lånar inte ut större summor än till familj och närmsta vänner.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
-
- Guldmedlem
Tycker generellt att det är en dålig ide att låna ut pengar till någon som har förvaltare. Att dom har förvaltare betyder att dom inte kan hantera pengar..
Fantasio får leva med att han ger bort pengar han inte får igen "troligen".. Frågan är bara vilken människa som ger bort pengar idag, jag tror inte det ses som en dygd att va generös på det sättet...
Min uppfattning är att du måste skaffa lite ryggrad så du inte blir utnyttjad..
Fantasio får leva med att han ger bort pengar han inte får igen "troligen".. Frågan är bara vilken människa som ger bort pengar idag, jag tror inte det ses som en dygd att va generös på det sättet...
Min uppfattning är att du måste skaffa lite ryggrad så du inte blir utnyttjad..
Håller helt med!Klankedinken wrote: ↑29 Dec 2021, 10:37 Tycker generellt att det är en dålig ide att låna ut pengar till någon som har förvaltare. Att dom har förvaltare betyder att dom inte kan hantera pengar..
Förresten var det inte länge sedan som summan (på de utlåtande pengarna) var runt 3600kr.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- Guldmedlem
Förvaltare är det strängaste du kan ha egentligen.
Fantasio är inte helt blåst i huvudet. Han vet om att han tar en risk med att låna ut pengarna. Det är hans egna pengar, så han gör som han vill med dem. Själv skulle jag inte ge bort mina pengar till någon. Spelar ingen roll vad de drog för historier!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- Guldmedlem
En del saker måste man lära sig via erfarenhet men jag oroar mig för att hans situation gör honom sårbar.
Vad är det som säger att en gode man skulle betala tillbaka pengarna.
Finns det något bevis på lånet?
Finns det något bevis på lånet?
-
- Guldmedlem
En gode man är bara en rådgivare, du bestämmer själv över pengarna.. Förvaltare styr din ekonomi helt.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag ber om ursäkt till Fantasio för mitt uttalande inatt. Paranoian löpte amok.. jag har svårt att lita på folk!
Hercules723 wrote: ↑29 Dec 2021, 14:48 Jag ber om ursäkt till Fantasio för mitt uttalande inatt. Paranoian löpte amok.. jag har svårt att lita på folk!
Satte ihop dessa poster. Tyckte de hörde ihop. :)
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34