Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Swesanne
Talliummedlem

Re: Vad gör du just nu?

Post by Swesanne »

Klankedinken wrote: 30 Jan 2022, 10:05 Funderar på allt negativt jag börjat ställa till rätta.. Man känner sig inte okej inombords om inte man har självrespekt! Det gör att man måste ta tag i de som hänt en som gör att man beter sig illa.. Någon som blivit slagen, våldtagen eller utskämd kommer bete sig annorlunda bland människor.

Tror mycket att detta är roten till psykisk ohälsa, att man inte får gå med ryggen rak.
Låter positivt, Klankedinken!
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Swesanne wrote: 30 Jan 2022, 13:52
Klankedinken wrote: 30 Jan 2022, 10:05 Funderar på allt negativt jag börjat ställa till rätta.. Man känner sig inte okej inombords om inte man har självrespekt! Det gör att man måste ta tag i de som hänt en som gör att man beter sig illa.. Någon som blivit slagen, våldtagen eller utskämd kommer bete sig annorlunda bland människor.

Tror mycket att detta är roten till psykisk ohälsa, att man inte får gå med ryggen rak.
Familjen är ofta roten till problemet, Geta har varit inne på samma tråd..
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Klankedinken wrote: 30 Jan 2022, 14:38

Ärftlighet också, och vilka och hur många trauman man haft är helt avgörande, tror jag
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Swesanne wrote: 30 Jan 2022, 14:44
Klankedinken wrote: 30 Jan 2022, 14:38
Ärftlighet också, och vilka och hur många trauman man haft är helt avgörande, tror jag
Ja.. Man stöter på familjer med olika dynamik, skulle man prioritera harmoni och ärliga, bra relationer där ingen kom till skada vore det bra men så är det inte.. Tror att de flesta familjer har sårbarheter beroendes på hur dynamiken ser ut och vilka som ingår i familjen..

Annars är det som för det flesta, kroppen är biologiskt byggd och har olika förutsättningar för att hantera för och motgångar i livet och en del utvecklar allvarlig psykisk ohälsa för ingenting medans andra aldrig blir sjuka. Tycker det är intressant att vi lyckats ta fram mediciner för att lindra olika symptom och i Depphjärnan så är det senaste inflammationstänket. Att den moderna livsstilen ökar inflammationen i kroppen vilket kroppen tolkar på ett eller annat sätt och en sjukdom utvecklas..
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Just nu ligger jag i sängen och slappar. Skulle behöva städa inför imorgon då en kompis kommer förbi. Energin finns inte där just nu. Kanske en banan och proteinpudding skulle göra susen?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

ska redigera lite
Ja visst gör det ont när knoppar brister
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Värmer kotletterna i såsen från igår och kokar lite extra potatis, inne här och tittar medans jag väntar på att det ska bli klart.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har nyss kommit hem från mamma och jag mår lite bättre, men bara lite.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Klokt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Försöker komma ner i varv men det går inget vidare. Jag är under attack. Har 2 st oxascand i medicinskåpet som jag sparat för nödfall.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 30 Jan 2022, 21:51 Försöker komma ner i varv men det går inget vidare. Jag är under attack. Har 2 st oxascand i medicinskåpet som jag sparat för nödfall.
Tar du dina antipsykotika som du ska?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja det gör jag zoidar. Och bara för några dagar sedan tog jag injektionen. Men detta är verkligt. Verkligt går inte att medicinera bort. Jag mår skitdåligt rent utsagt. Har ångest. Vet inte om jag kan somna med denna ångest.
Post Reply