Skulle nog vara en dålig förälder

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38007
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Geta »

Vi upplever alla smärta olika.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Klankedinken »

Jag undrar om kvinnor tänker på hur tight dom är där nere?! Och i så fall hur det blir efter en graviditet?!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37903
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by memphis »

Jag har haft ett missfall och vet därför hur värkarna känns. Det var som mensvärk gånger 100. Därefter blödde jag väldigt kraftigt och förlorade mycket blod. Där efter minns jag ingenting men vaknade upp i en sjukhussäng mående mycket bättre. Så jag vet lite vad jag talar om när jag talar om värkar.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19118
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Krokus »

memphis wrote: 14 Feb 2022, 15:37 Jag har haft ett missfall och vet därför hur värkarna känns.
Beklagar! 💜
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37903
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by memphis »

Tack Krokus! Det är länge sedan nu. Dessutom höll det inte med fadern till barnet så det var inte menat. Så tänker jag på det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13452
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by amandara »

Klankedinken wrote: 14 Feb 2022, 15:34 Jag undrar om kvinnor tänker på hur tight dom är där nere?! Och i så fall hur det blir efter en graviditet?!
Det ska du skita i.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 14 Feb 2022, 16:36
Klankedinken wrote: 14 Feb 2022, 15:34 Jag undrar om kvinnor tänker på hur tight dom är där nere?! Och i så fall hur det blir efter en graviditet?!
Det ska du skita i.
Skiter i gör man i toaletten! Men det gör inte du kanske?
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Luusje »

Klankedinken wrote: 14 Feb 2022, 15:34 Jag undrar om kvinnor tänker på hur tight dom är där nere?! Och i så fall hur det blir efter en graviditet?!
Kan berätta: på alla kvinnor som inte precis då föder är livmoderhalsen stängd, alltså 0. När barnet föds har det öppnats och blivit utplanat till 10 cm. Vid 10 cm får kvinnan krysta.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Luusje »

memphis wrote: 14 Feb 2022, 15:37 Jag har haft ett missfall och vet därför hur värkarna känns. Det var som mensvärk gånger 100. Därefter blödde jag väldigt kraftigt och förlorade mycket blod. Där efter minns jag ingenting men vaknade upp i en sjukhussäng mående mycket bättre. Så jag vet lite vad jag talar om när jag talar om värkar.
Förstår hur du tänker nu, men svårt att ha varit med om.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24281
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Zoidar »

Verkar besvärligt att föda barn. Ändå är det många kvinnor som föder barn.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Klankedinken »

Det var en kvinna i boendestöder som var kring 40 som berättade att hon beslutat att inte skaffa barn.. Vad det hade att göra med vet jag inte men det verkade som hon och hennes vänninor hade gjort det av ekonomiska skäl.. Hon pratade om "att man var tvungen att ha den barnvagnen etc"..
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38007
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skulle nog vara en dålig förälder

Post by Geta »

Har sett mammor som har haft antika barnvagnar från secondhand.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply