Vad står på schemat
Moderator: Moderator 1
Re: Vad står på schemat
Går ut med hundarna nu. Har ingen lust att gå ut egentligen, men det är soligt och skönt, så efteråt är jag nog nöjd.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Har bestämt mig för att försöka gå ner i vikt. Framst genom att inte äta på kvällarna, och äta tegelstensbröd.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Okej..
Då vill vi veta vad du har för tidsram,
Hur många kilo du ska gå ner
Hur du tänkt göra
Så mycket detaljer som möjligt för då måste du stå till svars inför oss om du inte gör det.. Det är effektivt att ha dela sina framsteg socialt menar jag!
Då vill vi veta vad du har för tidsram,
Hur många kilo du ska gå ner
Hur du tänkt göra
Så mycket detaljer som möjligt för då måste du stå till svars inför oss om du inte gör det.. Det är effektivt att ha dela sina framsteg socialt menar jag!
Målet är tio kilo av på magen. Eftersom jag har dålig tidsuppfattning kan jag inte säga hur lång tid det ska ta att smälta bort tio kilo rent fett.
Jag har både den farliga sortens fett runt organen och det mer harmlösa fettet som ligger utanpå.
Jag har både den farliga sortens fett runt organen och det mer harmlösa fettet som ligger utanpå.
-
- Guldmedlem
jag kan ganska mycket teori kring viktnedgång..
En intressant grej att ta hänsyn till är att:
När man är gammal så har kroppen svårare att släppa kilon oavsett hur mycket man svälter sig.. Min farmor har försökt att göra det utan framgång men hon är över 70.. Kan va bra att ta hänsyn till sånt även om du bara är 50!
En intressant grej att ta hänsyn till är att:
När man är gammal så har kroppen svårare att släppa kilon oavsett hur mycket man svälter sig.. Min farmor har försökt att göra det utan framgång men hon är över 70.. Kan va bra att ta hänsyn till sånt även om du bara är 50!
Ja. Jag tror inte att jag blir av med ALLT fett på magen. Min ålder talar emot det. Men jag skulle bli nöjd om jag blir lite mindre på mitten så att jag kommer i alla mina byxor.
-
- Guldmedlem
Du kan ju alltid be om att få råd av en dietist..
Jag gick hos dietist ett tag. Hon sa ingenting jag inte redan visste tyvärr. Men jag gick ändå ner i vikt eftersom hon vägde mig varje gång. Då fick jag lite press på mig.
-
- Guldmedlem
Det ska va mätbart! Ta ett måttband runt magen och sen runt höften!
Det är balansen mellan dessa mått som ska va bra!
Ett bra höft-midjemått på en kvinna ska va 0.7!
Alltså att midjan ska va 70% av höfterna!
Det är balansen mellan dessa mått som ska va bra!
Ett bra höft-midjemått på en kvinna ska va 0.7!
Alltså att midjan ska va 70% av höfterna!
Covidden gjorde underverk på mig. Har gått ner 4 kg på grund av minskad matlust.
Jag är tyvärr dålig på matematik. Har glömt hur man räknar delar och procent.
Mina höfter är 115cm. Min midja 85 cm.
Kan du hjälpa mig att räkna klankedinken?
Mina höfter är 115cm. Min midja 85 cm.
Kan du hjälpa mig att räkna klankedinken?
-
- Guldmedlem
Vill du veta hur sexig du är?