Går det bli miljonär på sjukersättning?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37631
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Går det bli miljonär på sjukersättning?

Post by memphis »

Det är skillnad mot Traditionell kinesisk medicin (TCM). Där behöver patienten traditionellt inte betala om hen inte blir frisk, har jag hört. Men nackdelen med TCM är själva läkemedlen när de bygger på utrotningshotade djur ibland. Tror att det vanliga är örtmedicin dock.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Går det bli miljonär på sjukersättning?

Post by Cosmos »

Ännu mer frustrerande är det att mediciner i regel inte botar. Vad jag vet är det bara antibiotika som kan bota infektioner men inte alltid. De mediciner vi har är knappast botande, det bara blockerar att substanser på olika sätt har för höga nivåer. Samtidigt blockerar de så mycket annat också.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24087
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Går det bli miljonär på sjukersättning?

Post by Zoidar »

memphis wrote: 21 Jun 2021, 19:47 Det är skillnad mot Traditionell kinesisk medicin (TCM). Där behöver patienten traditionellt inte betala om hen inte blir frisk, har jag hört. Men nackdelen med TCM är själva läkemedlen när de bygger på utrotningshotade djur ibland. Tror att det vanliga är örtmedicin dock.
I EU får TCM läkare inte använda något gjort på djur.

Har aldrig hört det där om att patienten inte behöver betala om denne inte blir frisk. Har varit hos två olika, båda tog fullt betalt oavsett resultat.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Går det bli miljonär på sjukersättning?

Post by Cosmos »

Att hen inte blir frisk är för att hen inte kan bota henom.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24087
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Går det bli miljonär på sjukersättning?

Post by Zoidar »

Jag visste inte henom var ett ord.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Går det bli miljonär på sjukersättning?

Post by Cosmos »

Hen är inte heller något svenskt ord utan endast hittepå. På engelska däremot betyder det höna. Henom är hen i bestämd form. Henne och honom i neutrum blir då henom. Lätt som en plätt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37631
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Går det bli miljonär på sjukersättning?

Post by memphis »

Jag använder nyordet " hen" när jag inte vet om det är en man eller kvinna som avses. Tycker det är snabbare att skriva än " hon eller han". Men vet man vad det är för kön tycker jag att man ska använda " hon" och " han".
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply