Matvanor
Moderator: Moderator 1
Re: Matvanor
Imorgon säljs panerad fisk med kall sås och BQ grillad kycklinglårfilé med ris och brunsås. Klart att jag tar kycklingen. Det stod fel i matsedeln denna vecka. Idag var det kåldolmar och något annat, kanske potatisbullar. Men kompisen blev nöjd över kåldolmarna.
Det är tveksamt om jag går till mataffären och handlar lunchlåda imorgon. Det lutar åt en macka på Subway. Tar en Italian BMT denna gång.
Knäckte 10 knäcke nyss. Mättar tyvärr noll.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Wallenbergare med potatismos eller stekt strömming med potatismos står på menyn imorgon. Tror jag tar strömmingen. Bara bröstfenan är borttagen så. Idag kom jag inte till affären förrän efter två och köpte då två kycklingklubbor. Det är allt jag ätit idag. Måste komma ihåg potatissallad att ha till kycklingen nästa gång.
Imorgon är det stekt falukorv till lunch. Kommer inte ihåg vad det var till middag
Det gick fort att vänja sig vid två måltider om dagen. Är hungrig nu.
Imorgon är det panerad kummel till lunch. Nu är det upp till mig själv att fixa maten. Får väl gå till Hemköp på dfreasag o köpa dagens varma lunch o ha till middag.
Eftersom jag var på kinarestaurang under dagen har jag inte ätit någon mer mat. Bara en proteinbar med utgångsdatum för drygt två månader sedan.
Ja, visst är det?!? När det var lasagne fick vi ta maten själv och jag slevade upp en rejäl bit. Tror det blev mat kvar, så jag åt inte för mycket.
Panerad skädda med kall sås eller kalops säljs imorgon. Idag åt jag kåldolmar. Tveksamt dock om jag köper varm mat imorgon, då jag har ett åtagande på morgonkvisten.
Vad ska jag äta imorgon? Är sugen på pizza, men vet inte om jag vill ta mig råd med det. Jag är öppen för förslag. Till middag idag blev det en tråkig fryskartong. Blir kanske en till imorgon.