Vad köpte du idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Vad köpte du idag?

Post by zoegas »

aa 200 spänn var ett jävla pris
Richard
Administratör

Post by Richard »

zoegas wrote: 28 Dec 2024, 20:44
Richard wrote: 28 Dec 2024, 14:44 Köpte lite för det sista på presentkortet på Clas Ohlson, en mindre brandsläckare, o en hängare. Mitt boendestöd föreslog att jag skulle skaffa en sån, till främst ryggsäckar, som nu bara brukar ligga på golvet. Men jag använder alla tre ryggsäckar jag har.
En sån släckare är ju intressant. Tror du den funkar?
Jo, jag tänkte den kan vara bra att ha vid t.ex. lödning eller andra saker som involverar hög temperatur o risk för att nått fattar eld. Jag har redan tre pulversläckare, men inte använda dom om det bara blir en någorlunda kontrollerbar eld? Men ja, för 200 kr så får man väl lita på att den är effektiv, i.a.f. fungerar...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Richard wrote: 28 Dec 2024, 21:44
Richard wrote: 28 Dec 2024, 14:44 Köpte lite för det sista på presentkortet på Clas Ohlson, en mindre brandsläckare, o en hängare. Mitt boendestöd föreslog att jag skulle skaffa en sån, till främst ryggsäckar, som nu bara brukar ligga på golvet. Men jag använder alla tre ryggsäckar jag har.
Jo, jag tänkte den kan vara bra att ha vid t.ex. lödning eller andra saker som involverar hög temperatur o risk för att nått fattar eld. Jag har redan tre pulversläckare, men inte använda dom om det bara blir en någorlunda kontrollerbar eld? Men ja, för 200 kr så får man väl lita på att den är effektiv, i.a.f. fungerar...
Där har du en framtida youtubevideo att spela in. Test av släckare. :-D
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Richard
Administratör

Post by Richard »

Zoidar wrote: 28 Dec 2024, 21:55

Nja, dom (polisen) blir ibland nyfikna på när jag lägger ut eld o bomber på Youtube, så de måste komma upp o fråga vad det var. O hyresvärden gillar inte att jag eldar. Så det hoppar jag över. Sen tror jag den är avsedd för engångsbruk även om man säkert kan använda den flera gånger, men med minskat tryck.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Richard wrote: 28 Dec 2024, 22:34
Zoidar wrote: 28 Dec 2024, 21:55

Nja, dom (polisen) blir ibland nyfikna på när jag lägger ut eld o bomber på Youtube, så de måste komma upp o fråga vad det var. O hyresvärden gillar inte att jag eldar. Så det hoppar jag över. Sen tror jag den är avsedd för engångsbruk även om man säkert kan använda den flera gånger, men med minskat tryck.
Jo, man får nog köpa ny efter en användning.

Tänkte inte du behövde göra upp eld, mer testa trycket och sånt.
Last edited by Zoidar on 28 Dec 2024, 22:43, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Ingenting :)
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Beställde ett par billiga jeans för 159kr på bonprix. Detta för att jag behöver det denna vinter. Även om jag börjar gå ner i vikt så kommer det att ta tid innan det märks i storleken. Jag är på högsta vikt som jag nånsin uppmätt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

10 kg Eukanuba foder på Vetzoo
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Blev lite sugen nu på att testa eukanuba för min hund. Det blir inte så mycket dyrare än till exempel doggy som säljs i mataffärerna. Men största fördelen= fri hemkörning. Slippa släpa hundmat.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Richard
Administratör

Post by Richard »

Min ena katt behöver specialfoder som verkar mot kristaller i urinblåsan. Men båda får det, jag köper det som en 8 kg- eller 12 kg-säck.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Richard wrote: 29 Dec 2024, 09:29 Min ena katt behöver specialfoder som verkar mot kristaller i urinblåsan. Men båda får det, jag köper det som en 8 kg- eller 12 kg-säck.
Får du hemkörning på det?
Richard
Administratör

Post by Richard »

memphis wrote: 29 Dec 2024, 09:30
Richard wrote: 29 Dec 2024, 09:29 Min ena katt behöver specialfoder som verkar mot kristaller i urinblåsan. Men båda får det, jag köper det som en 8 kg- eller 12 kg-säck.
Får du hemkörning på det?
Ja, det kommer o ställs utanför min dörr. Köper man stora påsar (eller över en viss summa) är det dessutom fri frakt.
Post Reply