Vad har ni gjort idag?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Vad har ni gjort idag?
Vaknade nyss, drömde att jag stickade sockor och mössor. Så nu vill jag börja sticka.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Tycker det är bra med Umeå att man satsar på cykel- och gångtrafikanter. Tänk mitt i vintern, man bor på Västra Ersboda där det inte går så många bussar. Då är det skönt med en bra cykelparkering!Hercules723 wrote: ↑20 Nov 2024, 22:32 Tittat på cykelparkering som byggts nära mig vid en busshållplats. Tycker det är i överkant. Lägga istället pengarna på sjukvård.
Nätet av gång- och cykelbanor är också väl utbyggt. Förträffligt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Va?! Är det sant? Är du gjord av pengar eller?Zoidar wrote: ↑20 Nov 2024, 23:59Har man en elcykel för 25000kr så. :PHercules723 wrote: ↑20 Nov 2024, 23:32Har jag aldrig gjort. Har aldrig blivit av med cykeln. Är det bara bovar och banditer där nere eller?

Jag som tyckte att sambons elcykel för ~15000kr var dyr och han jobbar ändå heltid! (Förresten står hans cyklar och min cykel i vardagsrummet.)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Du har rätt nu när jag tänkt efter! Det går ju inga bussar där Kärnan är och längre bort på Östra Ersboda och då kan man ta cykeln till busshållplatsen. Hade jag glömt!memphis wrote: ↑21 Nov 2024, 04:59Tycker det är bra med Umeå att man satsar på cykel- och gångtrafikanter. Tänk mitt i vintern, man bor på Västra Ersboda där det inte går så många bussar. Då är det skönt med en bra cykelparkering!Hercules723 wrote: ↑20 Nov 2024, 22:32 Tittat på cykelparkering som byggts nära mig vid en busshållplats. Tycker det är i överkant. Lägga istället pengarna på sjukvård.
Nätet av gång- och cykelbanor är också väl utbyggt. Förträffligt.

Minns inte exakt, orkar inte kolla kvitton nu, men närmare 25000kr, kanske 23500kr. Skulle nog köpt en billigare cykel idag. Men den är så gott som betald nu om man jämför med vad en bil kostat.Krokus wrote: ↑21 Nov 2024, 11:21Va?! Är det sant? Är du gjord av pengar eller?Zoidar wrote: ↑20 Nov 2024, 23:59Har man en elcykel för 25000kr så. :PHercules723 wrote: ↑20 Nov 2024, 23:32 Har jag aldrig gjort. Har aldrig blivit av med cykeln. Är det bara bovar och banditer där nere eller?![]()
Jag som tyckte att sambons elcykel för ~15000kr var dyr och han jobbar ändå heltid! (Förresten står hans cyklar och min cykel i vardagsrummet.)
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Städat ut datorn och uppgraderat den. Ni kan ju sitta där med telefonerna. Jag kör med ett rymdskepp nu.
zoegas, vad har du för superdator?
Den är inte så super, men bäst på sajten.
Har iPhone men vilken vet jag inte.
In a world where you can be anything, be kind.
Tagit sovmorgon.
Fikat hos mamma.
Gått till affären i snökaos.
Ätit middag.
Fikat hos mamma.
Gått till affären i snökaos.
Ätit middag.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen