Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Matvanor

Post by Zoidar »

Går tillbaka till mjukost igen. Smygäter hårdost, det håller inte.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var en "sådan" dag. Jag tog mig inte ut, går omkring utan byxor här hemma. Detta kunde jag göra då jag hade tvåfryskartonger. Står mig knappt på en sådan om dagen, men är man lat så är man. Nu ska jag bara försöka komma isäng skapligt tidigt så jag orkar upp till varma lunchen imorgon.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon säljs Kåldolmar med sirapssås och ostgratinerad kassler med curry och jordnötter. Numera tycker jag om kåldolmar, gjorde det inte som barn. Men jag var extremt känslig mot det mesta i matväg.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio,

Du hade nog en släng av ADHD som barn.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag åt inte heller kåldolmar som barn och jag gör det fortfarande inte. Gillar inte kokt kål. Det luktar fis.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det ostgratinerad kassler med curry och jordnötter. Imorgon köper jag antingen fläskytterfilé med örtsås eller panerad skädda med kall sås.

Geta: Min syster tror att jag har ADHD.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Klockan hann väl bli halv två innan jag kom iväg till affären. Då var lunchlådorna slut. Fick bli två fryskartonger istället. Den smakade inget vidare, den jag tog.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det Karins lasagne. Den brukar väl Inwatto köpa? Kvar i frysen har jag Italienska kalvfärsbiffar. Den är nog min favorit bland frysrätterna. Nu var det ett tag sedna min syster köpte mat, men hon har varit upptagen med bland annat en resa till Stockholm. Det går bra att hanka sig fram på fryskartonger, men de kan inte mäta sig med varmhållna lunchlådor eller kylda rätter. Tänker på thai-lådorna jag köper på ICA.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 21 Sep 2024, 21:22 Idag blev det Karins lasagne. Den brukar väl Inwatto köpa? Kvar i frysen har jag Italienska kalvfärsbiffar. Den är nog min favorit bland frysrätterna. Nu var det ett tag sedna min syster köpte mat, men hon har varit upptagen med bland annat en resa till Stockholm. Det går bra att hanka sig fram på fryskartonger, men de kan inte mäta sig med varmhållna lunchlådor eller kylda rätter. Tänker på thai-lådorna jag köper på ICA.
Ja, en och annan Karins lasagne blir det. Men, tänk på att den innehåller inga grönsaker! Man får bristsjukdom om man inte äter lite grönt också. Isbergssallad är gott till.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ser man på, Inwatto. Ja, ett salladshuvud skulle jag kunna köpa. Fast det brukar alltid bli mycket över, den står och blir dålig i mitt kylskåp. Men bra tips. Tomater skulle man ju kunna köpa också.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Där finns kylda rätter från Gooh på Hemköp. Bland annat frikadeller i tomatsås eller varför inte pasta Carbonara. De ligger på 69 spänn portionen. Men i mitt Hemköp (det finns tre i stan) är det tunnsått med de rätterna. Min syster har köpt dem åt mig, vad jag minns det som. Den affär där de varma lådorna görs har mycket fler till försäljning än i min butik. Det är tydligen på Kungsgatan det händer.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Lär dig laga till enkla rätter, både billigare och godare.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply