Det här lyssnar jag på nu

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: vad för musik lyssnar du på nu?

Post by amandara »

För mig är det oxå så att musik som jag lyssnat på i psykoser ger mig taskigs psykosflashbacks.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

amandara wrote: 03 Nov 2021, 15:38 För mig är det oxå så att musik som jag lyssnat på i psykoser ger mig taskigs psykosflashbacks.
Samma här, har en viss typ av musik jag måste undvika eftersom den frammanar hemska känslor från under psykostiden. Psykologen uppmanade mig att inte lyssna på den musiken. Men jag trotsar och lyssnar på den i små etapper för att normalisera stimulit. Vet inte om det är dumt eller smart att göra det, men testar. Kan lyssna på två-tre låtar i rad idag.
'cause the freak inside controls my mind
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nobel wrote: 03 Nov 2021, 16:08
amandara wrote: 03 Nov 2021, 15:38 För mig är det oxå så att musik som jag lyssnat på i psykoser ger mig taskigs psykosflashbacks.
Samma här, har en viss typ av musik jag måste undvika eftersom den frammanar hemska känslor från under psykostiden. Psykologen uppmanade mig att inte lyssna på den musiken. Men jag trotsar och lyssnar på den i små etapper för att normalisera stimulit. Vet inte om det är dumt eller smart att göra det, men testar. Kan lyssna på två-tre låtar i rad idag.
Jag lyssnar på den musiken nån gång då och då. Lite bra kan det väl vara att genom musiken komma ihåg hur det var i psykosen. Det förtränger man ju gärna lätt när man är psykosfri. Men oftast står jag inte ut särskilt länge.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag lyssnade mycket på Robbie Williams i min första psykos. Så mycket att jag till slut trodde att han skulle komma och hälsa på mig (!). Hur jag kunde tro det förstår jag inte :mrgreen:
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har oxå lyssnat på Robbie Williams i psykos. Då kom han åkande i bil. Som jag trodde. En massa andra musiker och filmstars kom oxå åkande i bil tex Viggo Mortensen. Jag hade synhallucinationer så det bara visslade om det
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply