Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Som jag hoppas du har rätt, Geta. Jag nojade över synen redan på 00-talet. Kollade synen och det var inget fel, men stod på mig och fick titta in i en annan maskin och köpte mig ett par glasögon.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 01 Feb 2022, 22:11 Nej, det går inte. Jag törs inte. Jag ser dåligt på både nära och långt håll. Tror det är diabetesen som ligger bakom min dåliga syn.
"De flesta av oss har någon form av synfel. Och av synfelen närsynthet, översynthet, astigmatism och ålderssynthet är det närsynthet som är det allra vanligaste synfelet. Faktiskt är det så vanligt att det är fler som är närsynta än som har felfri syn."
https://capio.se/halsa-och-vard/ogon-oc ... yn/synfel/
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Krokus wrote: 01 Feb 2022, 22:57
Fantasio wrote: 01 Feb 2022, 22:11 Nej, det går inte. Jag törs inte. Jag ser dåligt på både nära och långt håll. Tror det är diabetesen som ligger bakom min dåliga syn.
"De flesta av oss har någon form av synfel. Och av synfelen närsynthet, översynthet, astigmatism och ålderssynthet är det närsynthet som är det allra vanligaste synfelet. Faktiskt är det så vanligt att det är fler som är närsynta än som har felfri syn."
https://capio.se/halsa-och-vard/ogon-oc ... yn/synfel/
Jaha, där ser man. Man kanske skulle masa sig iväg till en optiker.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Panerad fläskschnitzel med rödvinssås och inbakad fisk med potatismos och kall sås står på menyn imorgon. Jag vill ha kötträtten och då måste jag upp och iväg till affären innan jag går till mötesplatsen. Som vanligt sitter jag med matfantasier.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev ingen lunchlåda i mataffären idag. Jag behöver pressen som att handla åt mina föräldrar. Idag gick jag inte upp förrän klockan tolv och gick raka vägen till mötesplatsen. Har levt på mikrad pyttipanna idag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag har det bara blivit en kartongrätt i matväg. Fast jag tog en knäckemacka till den. Orkar inte ur sängen ens till klockan elva för att köpa matlåda. Det är ju bedrövligt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon säljs min (och mammas) favoriträtt på Hemköp: Kycklingburgare stekt lök och paprika, potatismos. Jag bara måste ur sängen. Den andra rätten är inte helt fel heller: pannbiff.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kålpudding med gräddsås och lingonsylt eller isterband med potatismos säljs imorgon. Tror inte jag köper någon av de två. Får förlita mig på frysrätt eller snabbmat imorgon torsdag.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Porterstek med gräddsås eller inbakad fisk med potatismos och kall sås står på menyn imorgon. Ska jag ha steken måste jag vara där senast runt lunchtid. Fast fisken de alltid har på fredagar brukar vara god. Det slutar väl som idag, jag gick inte upp förrän klockan tolv. Men jag har i alla fall ambitionen att handla mat.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag drömde jag åt på någon indisk restaurang. Det kostade 200kr. Jag tyckte det var jättegott.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

För en riktig brakmåltid kan jag tänka mig att betala 200 kronor. Jag äter helst på bufféer dock.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Zoidar wrote: 10 Mar 2022, 19:25 Jag drömde jag åt på någon indisk restaurang. Det kostade 200kr. Jag tyckte det var jättegott.
Inte konstigt om du drömmer om mat, när du äter så frugalt.
Post Reply