Löning ...
Moderator: Moderator 1
Re: Löning ...
Apropå God man, ni som har det, betalar ni denne något per månad? Här i stan betalar man 1.000 lakan iaf.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Det var hutlöst dyrt det!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ja, det är hutlöst dyrt, det tycker jag borde vara gratis! Precis som en KP är gratis.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Betalar omkring den summan också, han sökte på min inrådan om handikappersättning för mig, vilket blev i storleksordningen 1000 kr/mån, vilket gör att han betalar sig själv.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Jag som har funderat ibland på god man, det skulle vara skönt att slippa bekymra sig för ekonomin men kostar det 1000kr i månaden kommer det inte på fråga.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Förut var min mamma typ god man åt en väninna, som var mer eller mindre blind pga misskött diabetes.
Jag vet inte riktigt hur det gick till med fakturorna, om hon kanske postade dem till min mamma? Väninnan kanske hade stående överföring till mamma varje månad. Det var ocr-nummerna och bg/pg som väninnan inte såg. Dessutom förstod hon inte hur datorn fungerade.
Tyvärr dog väninnan. Man vet inte exakt av vad, kan ha varit en stroke.
Jag vill inte ha någon god man, speciellt inte om det kostar.
Jag vet inte riktigt hur det gick till med fakturorna, om hon kanske postade dem till min mamma? Väninnan kanske hade stående överföring till mamma varje månad. Det var ocr-nummerna och bg/pg som väninnan inte såg. Dessutom förstod hon inte hur datorn fungerade.
Tyvärr dog väninnan. Man vet inte exakt av vad, kan ha varit en stroke.
Jag vill inte ha någon god man, speciellt inte om det kostar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Min pappa har erbjudit att vara god man åt mig om jag skulle få problem med ekonomin. Så där kan jag få hjälp om jag vill.
Hercules723 wrote: ↑26 Jun 2021, 17:53Du kan ju alltid göra nåt svartjobb så du kan betala av skulderna. Tvätta pengarna? Eller stjäla cyklar, som du skrev att du gjort en gång.![]()
Jo tanken har kommit över mig. :D . Men det kostade mig ett år i skyddstillsyn. Jag var tvungen att gå i "terapi" ett år. Skulle jag inte dykt upp hade lilla blå dykt upp hos mig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Vi fortsätter räkna ner. 18 dagar kvar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Tycker månaden går ganska fort, bara man har passerat den sista dagen i månaden, så går det fort sen.
Håller med! Fullt ös medvetslös!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34