Vad har ni gjort idag?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad har ni gjort idag?
Min mamma köpte mensskydd åt mig. På den tiden var det inte snabbköp.
Allt skulle köpas över disk. Det är mycket enklare idag.
Allt skulle köpas över disk. Det är mycket enklare idag.
Last edited by Geta on 23 Dec 2021, 18:27, edited 1 time in total.
Vad bra!
-
- Guldmedlem
Mamma ville en gång att jag skulle köpa mensskydd till henne, vilket jag gjorde. Jag var inte brydd! Men så här i efterhand?
Jovars. Det är väl bra att föräldrar är lite lagom avspända kring sådana saker, det är ju en del av livet och naturligt. För en del är det så tabu och skamligt. Något hemligt och förbjudet liksom. Då är det ändå bättre att ha avspändhet för kroppens funktioner.
-
- Guldmedlem
Vi har en positiv inställning till våra kroppar i familjen, mycket handlar om motion och kost även om mamma kan prata ämnen som angränsar till viktminskning ibland!
Tack, amandara! Ja, jag kan snåla in på saker, men skåpet är ”proppat” med olika mensskydd. Tänker på hur jobbigt jag haft det med sånt, det var lite hysch hysch hos oss.amandara wrote: ↑23 Dec 2021, 18:22Det där med att KÖPA MENSSKYDD TILL FLICKORNA! Ska du ha en stor eloge för. Sånt ska bara finnas hemma för dem. Har syskonbarn i den åldern och det är skämmigt för dem, känsligt. När jag var ung köpte aldrig min mamma hem mensskydd och jag hade inga pengar. Typ dubbelpinsamt. Inget kul inte.
Jag tyckte det var jättejobbigt att få mens. Fick det väldigt tidigt också Jag berättade inte ens för mamma att jag fått det förrän det gårt en avsevärd tid. Det var pest och pina.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Samma här.
När jag fick mens första gången var på höstlovet i sjunde klass och självklart var jag hos pappa på det lovet. Jag tyckte det var hur jobbigt som helst.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Min mamma ville inte prata om det men hon köpte mensskydd.
Idag har jag ridit en stund, vilket var mycket mysigt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.