Jag har inte ätit lagad lunch sen gymnasiet. Alltid mackor eller yoghurt. Åt inte ens lagad middag under många år utan smörgåsmat. Jag är en sopa på matlagning, energin har inte räckt till det och jag har inte prioriterat det typ skapat intresse. Nu ska jag försöka laga lite vegetarisk mat, men ett steg i taget
Min lunch idag
Moderator: Moderator 1
Re: Min lunch idag
Kyckling, currysås, ris och ärtor
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Åh våffla pantåffla så gott! Jag fick ett vågmffeljärn av min syrra häromsistens. Har ett vegetariskt recept på blomkålsvåfflor, men vanliga våfflor är oxå vegetariskt
Blomkålsvåfflor? Nej, huvaligen! Vegetariskt och veganmat är verkligen på topp just nu. Jag äter kött för att jag tycker det är gott och skäms inte över det. Fast helst kött från ekologiska gårdar.
Egentligen är allt bara på låtsas.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Idag åt jag älgfärs från älg som pappa och hans tjej jagat i trakterna runt Vilhelmina. :)
Jo jag skulle vilja veta att djuren har haft det bra innan jag äter dem. Jag är inte emot köttätare, det är bara min privata känsla. Att många djur vi äter har lidit sig till döds. Men om vi inte åt dem skulle de överhuvudtaget inte finnas- vilket oxå är sjukt. På Island finns vildhästflockar som springer runt. Så vill jag att djuren ska få ha det. Älgar har haft det bra, men jag gillar inte älgkött.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Älgköttbitar är inte så gott men älgfärs tycker jag om.
Jag tänker väl på älgkalops antar jag, det åt då jag var barn. Var ingen höjdare!
Jag tänker väl på älgkalops antar jag, det åt då jag var barn. Var ingen höjdare!
Tekaka med ost och kaffe.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Älgkött är ju rätt segt och senigt. Inget överskottsfett där inte. Tänker att nog färs är bättre oxå. Färs är smidigt att göra god mat av. När jag bodde på landet i Västerbotten, vid älgjakten, hängde flådda blodiga älgar upp och ner utanför gårdarna när vi åkte med skolbussen. Smått bisarrt.Hercules723 wrote: ↑29 Sep 2021, 16:20 Älgköttbitar är inte så gott men älgfärs tycker jag om.
Äter antingen sen lunch eller tidig middag
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ja, i Västerbotten jagas det en del i alla byhålor. Men inte runt städerna.amandara wrote: ↑29 Sep 2021, 16:39Älgkött är ju rätt segt och senigt. Inget överskottsfett där inte. Tänker att nog färs är bättre oxå. Färs är smidigt att göra god mat av. När jag bodde på landet i Västerbotten, vid älgjakten, hängde flådda blodiga älgar upp och ner utanför gårdarna när vi åkte med skolbussen. Smått bisarrt.Hercules723 wrote: ↑29 Sep 2021, 16:20 Älgköttbitar är inte så gott men älgfärs tycker jag om.