Min lunch idag

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Min lunch idag

Post by amandara »

Krokus wrote: 29 Sep 2021, 12:23 Varför äter ni inte riktig mat till lunch? Jag skulle "dö" om jag bara åt en macka till lunch.
Jag har inte ätit lagad lunch sen gymnasiet. Alltid mackor eller yoghurt. Åt inte ens lagad middag under många år utan smörgåsmat. Jag är en sopa på matlagning, energin har inte räckt till det och jag har inte prioriterat det typ skapat intresse. Nu ska jag försöka laga lite vegetarisk mat, men ett steg i taget
Martina
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Martina »

Kyckling, currysås, ris och ärtor
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

blev våfflor idag
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Åh våffla pantåffla så gott! Jag fick ett vågmffeljärn av min syrra häromsistens. Har ett vegetariskt recept på blomkålsvåfflor, men vanliga våfflor är oxå vegetariskt
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Blomkålsvåfflor? Nej, huvaligen! Vegetariskt och veganmat är verkligen på topp just nu. Jag äter kött för att jag tycker det är gott och skäms inte över det. Fast helst kött från ekologiska gårdar.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Idag åt jag älgfärs från älg som pappa och hans tjej jagat i trakterna runt Vilhelmina. :)
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jo jag skulle vilja veta att djuren har haft det bra innan jag äter dem. Jag är inte emot köttätare, det är bara min privata känsla. Att många djur vi äter har lidit sig till döds. Men om vi inte åt dem skulle de överhuvudtaget inte finnas- vilket oxå är sjukt. På Island finns vildhästflockar som springer runt. Så vill jag att djuren ska få ha det. Älgar har haft det bra, men jag gillar inte älgkött.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Älgköttbitar är inte så gott men älgfärs tycker jag om.

Jag tänker väl på älgkalops antar jag, det åt då jag var barn. Var ingen höjdare!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tekaka med ost och kaffe.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Hercules723 wrote: 29 Sep 2021, 16:20 Älgköttbitar är inte så gott men älgfärs tycker jag om.

Jag tänker väl på älgkalops antar jag, det åt då jag var barn. Var ingen höjdare!
Älgkött är ju rätt segt och senigt. Inget överskottsfett där inte. Tänker att nog färs är bättre oxå. Färs är smidigt att göra god mat av. När jag bodde på landet i Västerbotten, vid älgjakten, hängde flådda blodiga älgar upp och ner utanför gårdarna när vi åkte med skolbussen. Smått bisarrt.
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Äter antingen sen lunch eller tidig middag
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

amandara wrote: 29 Sep 2021, 16:39
Hercules723 wrote: 29 Sep 2021, 16:20 Älgköttbitar är inte så gott men älgfärs tycker jag om.

Älgkött är ju rätt segt och senigt. Inget överskottsfett där inte. Tänker att nog färs är bättre oxå. Färs är smidigt att göra god mat av. När jag bodde på landet i Västerbotten, vid älgjakten, hängde flådda blodiga älgar upp och ner utanför gårdarna när vi åkte med skolbussen. Smått bisarrt.
Ja, i Västerbotten jagas det en del i alla byhålor. Men inte runt städerna. :lol:
Post Reply