Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Idag åt jag gårdagens sallad. Den var matig, där var pastaskruvar i den. Påminde om min egna kycklingsallad jag lagade innan jag blev sjuk. Men jag saknade rädisorna i salladen. Har aldrig sett sådana i köpesallad, men jag tycker väldigt mycket om rädisor. Återstår att se vad det blir till mat imorgon.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det en fryskartong igen. Ostschnizel, den var god.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Blir mos
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Tidigare i sommar har det sålts rädisor i knippen. Tror inte att det är säsong för det nu.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Man kan ju köpa sådana där strutar i plast med lösa rädisor i. Vet inte från vilket land de är.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ostgratinerad kassler med ädelostsås eller pasta med vitlök och kalkon är till salu. Ett svårt val, kanske jag köper en av varje. Idag var jag inte till Hemköp, jag gick till ICA då jag skulle hämta ut ett paket där. Då blev det en kyld thairätt med ris och något slags kött, tror kyckling. Den var god.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tog pastarätten idag. Den var hyfsat god. Köpte även kassler till imorgon. Bra, då behöver jag inte gå och handla imorgon. Men gör det nog ändå, då jag alltid måste ha Coca-Cola och folköl hemma. Annars har jag tittat in på Lingonfabrikens hemsida, de serverar mest husmanskost. Imorgon serverar de hela fyra rätter som dagens lunch. Stekt torskfilé med kokt potatis och dillsås, basilikabiff med kokt potatis och gräddsås, ugnsstekt falukorv med potatismos samt gräddstuvad pyttipanna med ägg och rödbetor. Vilken line-up. De kostar 139 spänn styck, men äter man där ingår dryck och kaffe. Jag har tänkt att ta med mig maten hem, det borde bli några kronor billigare.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det ostgratinerad kassler med ädelostsås, den rätten var god, godare än gårdagens pastarätt. Panerad fisk med kall sås eller chili con carné med ris står på menyn imorgon. Ingen fisk på fredag, som brukligt är, utan den saluförs en torsdag. Min mage protesterar lite av bönorna i chili con carne.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ärligt talat tycker jag inte att det räcker att äta en gång om dagen. Men har inte hjärta att köpa två färdigrätter per dag. Det blir fasligt dyrt, 138 kronor om dagen om jag köper två varma luncher per dag. Det blir i mesta laget. Om jag bara kunde komma igång med matlagningen igen. Min stekpanna har stått odiskad i flera månader...
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

BBQ kyckling med brunsås och ris eller lasagne säljs imorgon. Svårt val, tror jag köper en av varje. Idag åt jag chili con carne, det var gott.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev som jag hade föresatt mig, jag köpte en av varje låda. Åt idag lasagne och den var god, men inte lika vass som när man köper pastaplattor och pulversås i affären och gör grovjobbet själv. Det är priset man får betala när man är bekväm av sig. Nu har jag maten kirrad för imorgon också, med andra ord. BBQ-kycklingen äter jag imorgon. Recension följer kanske.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag åt jag alltså BBQ kyckling med brunsås och ris. Den var god. Är småhungrig igen och har hungerfantasier som vanligt. Frågan är om jag ska handla från pizzerian senare ikväll.
Post Reply