Full fart mot döden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Cosmos
Rheniummedlem

Re: Full fart mot döden

Post by Cosmos »

Ja, jag känner det som livet som jag kände till är slut. Ingen ork, ständiga hackande tankar om mitt liv med Huntingtons trots att jag inte är testad än. Känns som jag närmar mig livet som kolli blixtsnabbt och har inget hopp. Ingen idé att finnas kvar här längre. Allt kommer bara att bli sämre. Pust. Kan bara inte acceptera allt det här.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Ja, jag känner det som livet som jag kände till är slut. Ingen ork, ständiga hackande tankar om mitt liv med Huntingtons trots att jag inte är testad än. Känns som jag närmar mig livet som kolli blixtsnabbt och har inget hopp. Ingen idé att finnas kvar här längre. Allt kommer bara att bli sämre. Pust. Kan bara inte acceptera allt det här.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Cosmos har pm
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Cosmos wrote: 26 Oct 2021, 09:57 Ja, jag känner det som livet som jag kände till är slut. Ingen ork, ständiga hackande tankar om mitt liv med Huntingtons trots att jag inte är testad än. Känns som jag närmar mig livet som kolli blixtsnabbt och har inget hopp. Ingen idé att finnas kvar här längre. Allt kommer bara att bli sämre. Pust. Kan bara inte acceptera allt det här.
Låter verkligen tufft Cosmos! Kanske du skulle testa dig och få veta? Kanske det är värre att inte veta? Vad du än gör så ta inte ditt liv, då har mörkret vunnit.
Last edited by Zoidar on 26 Oct 2021, 13:33, edited 2 times in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Ja, det är väl lite så mina tankar går. Varför inte ta tjuren i hornen då? Jag tänker ju på detta 24/7 i alla fall. Sedan tror jag att jag har en patologisk depression också som skruvar upp ångesten. Funderar på att åka in till akutpsyk och försöka bli inlagd. Sämre än så här kan det knappast bli.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Cosmos wrote: 26 Oct 2021, 13:28 Ja, det är väl lite så mina tankar går. Varför inte ta tjuren i hornen då? Jag tänker ju på detta 24/7 i alla fall. Sedan tror jag att jag har en patologisk depression också som skruvar upp ångesten. Funderar på att åka in till akutpsyk och försöka bli inlagd. Sämre än så här kan det knappast bli.
Tror att kinesisk medicin kan hjälpa i positiv riktning när andra läkemedel inte fungerar.

"Four Huntington's disease (HD) patients were treated with traditional Chinese medicines Yi-Gan San (YGS) and Chaihu-Jia-Longgu-Muli Tan (CLMT) in a cross-over manner. Two patients took YGS for 8 weeks first, and after 4 weeks of washing out, they took CLMT for 8 weeks. Two other patients took these medicines in reverse order. All patients showed a decrease in the Unified Huntington's Disease Rating Scale-motor assessment (from 106.3 +/- 4.7 to 89.6 +/- 5.8 as mean +/- SD, P = 0.0004) by YGS treatment with no extrapiramidal symptoms or changes of cognition or ADL. Our study suggests a possibility of a new treatment for involuntary movements."

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19133663/
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Ledsen med dig Cosmos!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har en gammal kompis som testat positivt för huntingtons. Hon försöket leva livet nu medans hon kan. Det är så sorgligt att hon vet att hon kommer att bli sjuk. Hennes mamma hade också huntingtons tror jag.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Ska kolla upp det. Även om jag är skeptisk. Har ju inga ofrivilliga rörelser utan symptomen är än så länge mer allmänna som dålig balans, kraftlöshet, plötsliga inandningar, fumlighet, skakighet. D v s sådant som kan bero på en rad orsaker, inte minst från alkohol.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Om du blir inlagd, jobba på att bli undersökt kroppsligen om du har Huntingtons eller annan bakomliggande orsak, samt berätta om att du troligen har en depression. Se till att få de mediciner du behöver, samt krya på dig och se till att du mår bra.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Håller helt och hållet med Nisse!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Tack för era vänliga ord!
Post Reply