Vilken jobbig social fobi du haft! Skönt stt det är bättre. Jag har väl haft lite social fobi men mer att jag var socialt inkompetent. Min psykolog sa då du är socialt otränad. Det var en ny infallsvinkel och det stämmer nog. Nu är jag rätt social. Jag har tränat mig. Förr presterade jag mitt liv och hade inte tid och energi att vara social. Men jag har alltid haftvkompisar. Andra prestatipnsfreak mest.
Jag har ju oxå superbra effekt av haldol. På 2 veckor blev jag fri från massiva positiva symtom i en praktpsykos på ett år. Tänk om jag aldrig hade fått haldol! Då hade jag varit i en värld av skit, som jag var de första 10 åren - tills jag fick haldol.
Svårigheter att handla?
Moderator: Moderator 1
Re: Svårigheter att handla?
Jag har svårt att komma iväg och handla, hatar att gå omkring och trängas medan jag svettas. Att jag inte längre har någon armstyrka att tala om gör att jag bara handlar några grejer i taget. Det blir jobbigt när jag köper sand och mat till katten så då tar jag bussen, en hållplats.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jo, det kan ha varit Haldolen, jag minns inte. Vet att jag bad om Haldol runt 2001 eftersom en kollega åt det mot någon form av paranoia, men fick Risperdal (Risperidon) istället, men de blev jag så trött av att jag bara tog det i några dagar. Sen fick man gå igenom alla nya "som ska vara så mycket bättre"; Zyprexa (Olanzapin), Zeldox (Ziprasidon), Abilify (Aripiprazol), men till slut fick jag ju Haldol o den funkade på mig också, men jag vet att jag hade en jättedepression (med suicidtankar) också, samt som sagt åt benzo mot ångesten också, så jag var långt ifrån bra.
Haldols sanna effekt har jag först märkt av på senare år när jag mixtrat eller slutat med medicinen. Jag blir typ "rädd" om jag inte tar mina 4 mg.
Haldols sanna effekt har jag först märkt av på senare år när jag mixtrat eller slutat med medicinen. Jag blir typ "rädd" om jag inte tar mina 4 mg.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag åkte inte buss när jag hade social fobi, kunde helt enkelt inte. Men nån gång tvingades man in i en fullproppad buss, fy f-n vad det var jobbigt! Jag är glad att jag hade egen bil då. Jag tyckte om att köra bil. Kom på t.ex ahaa, ikväll kör jag till Hallstahammar, till min farmor o farfar, 60 mil, o körde "inom" Stockholm för att träffa en tjej jag mailade med.Cosmos wrote: ↑01 Jan 2022, 10:17 Jag har svårt att komma iväg och handla, hatar att gå omkring och trängas medan jag svettas. Att jag inte längre har någon armstyrka att tala om gör att jag bara handlar några grejer i taget. Det blir jobbigt när jag köper sand och mat till katten så då tar jag bussen, en hållplats.
Men den bilen drog väl 1,5 liter/milen (Volvo 960 3.0 -95 med en 3-liters sexa till motor), så den fick jag ju ställa av när jag inte hade skickat in papper i tid till Försäkringskassan o fick leva på socialbidrag ett tag, sen sålde jag den för en tjugondel av inköpspriset...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jo jag fick oxå harva mig igenom hela batteriet av "bättre" mediciner innan jag fick haldol. 10 år av psykos och skräck tog det. Ja de hjälpte lite och tog den värsta udden. Men haldol ba....puts väck med psykos. Sen har jag ju andra handikapp tfa psykossjukdomen som nedsatt energi och kognitiva handikapp. Men det är ändå så bra som jag tror det kan bli nu.
Min mataffär är stor och jag behöver knappt trängas. Jag scannar. Personalen
i affären är ganska anonym för mig, så den sociala fobin slår inte till.
i affären är ganska anonym för mig, så den sociala fobin slår inte till.