Har du sänkt antipsykotikan någon gång?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem

Re: Har du sänkt antipsykotikan någon gång?

Post by yrväder »

Jag har 3 mg Invega och det har fungerat bra länge ibland om jag rusar iväg i tankarna och de inte mattas av har jag ibland höjt till 6 mg jag vill inte ha fler psykoser och eftersom de kan smyga sig på obemärkt har jag tentaklerna på vakt.
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Sänkte antipsykotika förra våren. Blev psykotisk efter ca en månad. Det var inte så lyckat. Slutade med att läkaren höjde till det dubbla.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Ja, jag har sänkt min dos av Trilafon flera gånger i samråd med läkare, har nu låg dos, klarar mig bra, hur mycket Quetiapine som är ett antipsykotika inverkar vet jag inte, har det bara för sömnen. Har 0,6 ml (108mg/ml) Trilafon var 14de dag
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag provade att gå ner till 3 mg Haldol (tar normalt 4 mg), men då blev jag lite orolig. Fick inte psykos direkt, men blev rädd o paranoid.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
SpaceCorp
Lutetiummedlem

Post by SpaceCorp »

Ok vi får se hur jag gör. :?
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Ja, men det är längesedan. Hade 40mg Trilafontabletter dagligen under 4år. Läkaren sänkte dosen till 24mg och det gick bra. 1989 var det. Nu har jag haft 4mg Risperdal länge och tänker absolut inte sänka dosen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

När jag nyss fått antipsykotika första gången ( zeldox) åt jag den inte regelbundet. Sen gick jag zyprexa men gick upp för mycket i vikt av den.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Min psykläkare sade att jag hade hästdoser av Trilafon, ska lämna blodprov på måndag för att se blodserumet. Tar 2 ampuller Trilafon i nuläget
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Miika wrote: 24 Feb 2022, 08:35 Min psykläkare sade att jag hade hästdoser av Trilafon, ska lämna blodprov på måndag för att se blodserumet. Tar 2 ampuller Trilafon i nuläget
1ml i varje ampull Trilafon. Har 0,6 ml. Miika, du har en stark risk för biverkningar. Bra att de tar blodprover för att se om du är inom det terapeutiska fönstret i blodserum, rekommenderar att ha Akineton vid behov. Kan du komma ned till en ampull, så ligger du nog inom det terapeutiska fönstret, skulle t o m tro att du kan gå ned under det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Nissegossen wrote: 24 Feb 2022, 08:58
Miika wrote: 24 Feb 2022, 08:35 Min psykläkare sade att jag hade hästdoser av Trilafon, ska lämna blodprov på måndag för att se blodserumet. Tar 2 ampuller Trilafon i nuläget
1ml i varje ampull Trilafon. Har 0,6 ml. Miika, du har en stark risk för biverkningar. Bra att de tar blodprover för att se om du är inom det terapeutiska fönstret i blodserum, rekommenderar att ha Akineton vid behov. Kan du komma ned till en ampull, så ligger du nog inom det terapeutiska fönstret, skulle t o m tro att du kan gå ned under det
Tack för svar!
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har sänkt, värdelös, antipsykotika ett par gånger. Lite verkan har de haft för när jsg slutat har jag blivit dyngpsykotisk. Men den antipsykotika jag hade gjorde att jag sov 16 timmar per dygn och att jag inte hade livsenergi för att göra saker för att höja min livsenergi, som jag behövde. Jag behövde livsgnista, och blev dyngsänkt av mediciner. När jag fick haldol klarnade allt. Jag blev frisk. Äntligen. Som jag väntat. Och trott Men förtvivlat.
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Jag har precis sänkt. Får Xeplion 75 mg var fjärde vecka.
Post Reply