Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18109
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Felpost.
Last edited by Fantasio on 05 Jul 2021, 19:15, edited 1 time in total.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18109
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

memphis wrote: 05 Jul 2021, 19:05 Fantasio, får du inte svårt att sova på natten när du vilar så mycket under dagen?
Kanske, då jag brukar vara uppe rätt länge innan jag går och lägger mig.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18109
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Jag var ensam gäst i caféet idag. Jag småpratade med en ur personalen. Var inte där i mer än kanske tio minuter, sedan gick jag hem. Jag skulle handla åt mina föräldrar och ville ha det avklarat. Imorgon blir det mötesplatsen igen, skulle jag tro.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18109
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det var trevligt på mötesplatsen idag. Det var mer folk där än igår. Bland annat en gammal arbetskamrat. Jag tog fyra koppar kaffe, ett glas saft och ett polarbröd med ost och gurka på.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38229
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Polarbröds fabrik/bageri brann ner men de har nog tagit hjälp av andra
bagerier för att få ut sitt bröd innan de har byggt upp lokalerna igen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18109
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Ja, det stämmer, Geta. Jag frågade efter deras hembakade bröd som man kan få över- eller underdelen av, men de var slut.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18109
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag och imorgon har caféet stängt, men Sardin öppet som vanligt. Det var inte mycket folk där. Mycket roliagre när man kan sitta i caféet och prata. Fast det serverades gratis kaffe i Sardins lokaler o jag tog en kopp.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38229
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mötesplats Sardin

Post by Geta »

Har de lagat diskmaskinen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Mötesplats Sardin

Post by Cosmos »

Inte för jag är intellektuellt överlägsen men jag har ju akademisk utbildning och kan uttrycka mig. När jag gick till en mötesplats hade personalen lite svårt att prata med mig och besökarna hade olika funktionshinder så jag kände mig rätt ensam många ggr. Men när personalen fick hand om min Apo-dos vände de som en femöring och började mobba mig. Kallade mig för tablettmissbrukare och vägrade lämna ut medicinen om jag hade druckit. Till slut lämnade de över hela rullen och jag slutade att gå där. Hela proceduren med Apo-dos försvann också, läkaren förstod att jag var fullt kapabel att klara min medicinering själv.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18109
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Geta wrote: 23 Aug 2021, 14:21 Har de lagat diskmaskinen?
Ja då, det gjorde de för ett par veckor sedan. Tror den gick sönder två gånger. Det som stör mig är viss personal, de gillar att prata med tillgjord röst till de deltagare som är förståndshandikappade. Mig är inget roligt att prata med, då de inte kan spela överlägsna. Men det gäller bara två i personalen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19175
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mötesplats Sardin

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 23 Aug 2021, 17:20 Det som stör mig är viss personal, de gillar att prata med tillgjord röst till de deltagare som är förståndshandikappade.
Usch, vilken tråkig attityd! Vissa borde inte jobba med människor. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18109
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag var jag för trött för mötesplatsen, var hemma och sov istället. Lika bra det, då caféet höll stängt. Imorgon har de öppet som vanligt och jag antar att jag kommer att besöka mötesplatsen. Kompisen ska dit, honom är det alltid roligt att snacka med.
Post Reply