Sluta snusa?
Moderator: Moderator 1
Re: Sluta snusa?
Är det dyrare än att snusa?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Hoppas du kan vara fortsatt snusfri, Kloppe.
Det är ju ur askan in i elden att bli beroende av dyra nikotinhjälpmedel i stället för tobak. Förstår inte varför de ska vara så dyra! Det är ju staten som mjölkar pengar ur beroende.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Bra jobbat!
Jag försöker också sluta. Är nere på ca 1/2 dosa om dagen. Det är bra. Låg på över en dosa om dagen för två veckor sen.
Jag försöker också sluta. Är nere på ca 1/2 dosa om dagen. Det är bra. Låg på över en dosa om dagen för två veckor sen.
Målningen är själens spegel
Har slutat 2 gånger. Men börjat igen inom 2 år.
Trappade ner långsamt under halv dosa och sen bara slutade jag.
Är man tillräckligt motiverad kan man hyfsat bra stå emot abstinensen.
Tog en prilla i max 5 minuter för att plocka bort topparna i början när jag hade slutat. Sen var det bara att sluta.
Provade nikotintuggummin. Jag var ännu mer beroende av nikotin efter ett par veckor än jag var innan. Blä.
Trappade ner långsamt under halv dosa och sen bara slutade jag.
Är man tillräckligt motiverad kan man hyfsat bra stå emot abstinensen.
Tog en prilla i max 5 minuter för att plocka bort topparna i början när jag hade slutat. Sen var det bara att sluta.
Provade nikotintuggummin. Jag var ännu mer beroende av nikotin efter ett par veckor än jag var innan. Blä.
Själv gjorde jag en "Cold Turkey", d.v.s slutade tvärt. Det var svårt de första dagarna. Blev många Fishermans friend, innan jag kom på att köpa Nicorette.
Ett nedtrappningsschema med Nicotinell kan vara en idé.
Jag slutade snusa för ca 10 veckor sen och jag gjorde det cold turkey. Abstinensen satt i ca 3 veckor sen gick det fin fint. Jag har i huvudet slutat för gott.
Bra jobbat. Jag skulle inte fixa sluta rakt av.
Jag ska inte sluta snusa när jag är instabil sa de när jag var inlagd.
Nej. Man ska nog vara mentalt förberedd och laddad. Tillräckligt stabil. Man måste vara hyfsat stark för att göra det. Stå emot när suget kommer - och veta i ryggmärgen ATT DET GÅR ÖVER. För det gör det.
Starkt jobbat amandara.
Jag är helt övertygad om att klara att sluta. Beslutet kom när jag började känna att snuset var skadligt för magen. Även tandhälsan blir lidande av snus. Dessutom sparar man pengar. Så det finns ingen anledning att fortsätta.
Jag är helt övertygad om att klara att sluta. Beslutet kom när jag började känna att snuset var skadligt för magen. Även tandhälsan blir lidande av snus. Dessutom sparar man pengar. Så det finns ingen anledning att fortsätta.