Har du någon nära vän?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Har du någon nära vän?

Ja, några vänner jag skulle kalla nära vänner.
9
64%
Ja, en nära vän.
2
14%
Nej, ingen nära vän, men önskar jag hade.
0
No votes
Nej, ingen nära vän, men inget jag är så noga med.
2
14%
Nej, ingen nära vän, inte intresserad.
1
7%
Annat
0
No votes
 
Total votes: 14

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60706
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Har du någon nära vän?

Post by Nissegossen »

Har min KP, räknar numera honom som närmaste vän. Han har betalt för att vi ses, men han vet mycket om mig och vi kan prata om religion, då han är utbildad präst, han har även besökt fängelser i tjänsten och vi har pratat om religion och Schizofreni och han frågar om hur jag ser på andra med sjukdomen, de hör röster och han frågar om hur många ser på religion som är sjuka. Jag har sagt, att de är övertygade om att de har budskap från Gud och gör heltokiga saker som de tror kommer från Gud. Det när de är nyligen insjuknade.

Han har gjort en hel del i omsorg om mig. Som han inte har betalt för.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13515
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Har du någon nära vän?

Post by amandara »

Jag har M, men han är jävligt konstig och vrång. Periodvis är han en kul vän. Ofta är han dock väldigt kort I tonen. Till och med otrevlig. Jag vet inte varför vi hänger kvar vid varandra. Annars har jag oxå min kp som är en god vän. En mycket bra sjukvårdskontakt och känns även som en personlig vän. Annars har jag inte så mycket nära vänner. Jag har familjen och mer distanta vänner - mer än bekanta men mindre än nära vänner. Jag har inte behov av så många relationer eller jag orkar inte ha det iallafall.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Har du någon nära vän?

Post by Cosmos »

Jag har ju en partner som också är min bästa vän. Sedan har jag även en mycket god vän som vet "allt", vänner av typen vanliga, relativt nära. S k bekanta som vänner har jag väldigt många.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3809
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Har du någon nära vän?

Post by 1Dave »

Frugan är bästa vän. Sen kan jag räkna nära vänner på en hand ungefär.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9221
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Har du någon nära vän?

Post by Miika »

Jag har en del vänner och bekanta men en bästis :)
Post Reply