Klipper du dig själv?
Moderator: Moderator 1
Re: Klipper du dig själv?
Jag klipper inte mig själv av snålhet p.g.a. frisören, jag tycker absolut inte om när nån tar mig i håret. T.o.m när mamma eller syster klipper nacken så känner jag obehag.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag känner också obehag av att gå till frisör. Det är ofta en person man inte känner, och det känns pinsamt och plågsamt.
Jag trimmar numera utan kam, 1mm? Det gör jag när jag tröttnar på mitt hår vilket jag gör när man behöver kamma sig.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag tycker att det är svårast att prata med frissan. Jag kan inte komma på något att prata om. Jag hör hur de andra hos frissan berättar om sina liv. Det finns inte så mycket i mitt liv att berätta om.
Samma för mig. Men jag har hittat en frisör som pratar självgående. Jag behöver bara inflika ett "ja", "nej" eller "jaså" då och då. 

"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag rakar skallen med trimmer själv.
Gjort det förut, tycker inte om att sitta still länge hos frisören
Har hittat en frisör jag alltid går till nu, han klipper mig på ca 5 min
Har hittat en frisör jag alltid går till nu, han klipper mig på ca 5 min

Brukar gå till frisör 1-2 gånger/år. Tycker jag kan unna mig det för när jag var yngre gjorde jag typ aldrig det utan min mamma klippte mig.
Vill att det ska bli fint gjort och inte nån halvsned hemmaklippning.
Vill att det ska bli fint gjort och inte nån halvsned hemmaklippning.
Nej! Går till frisören och tycker det är dyrt, men han sa: Aber Herr Sauer Ich muss zuerst deine haare suchen, dann finden, und zuletzt aufschneiden!
Förr klippte morsan mig, nu brukar jag försöka gå till samma frisör. Hon är dock föräldraledig så har vart hos en annan imellan. Har kört snagg själv två gånger med maskin för några år sedan.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Klipper inte mig själv kostar bara 250 kr att klippa mig hos frisören