Substansmissbruk och Narcisism vanligast vid dödligt våld
Moderator: Moderator 1
Re: Substansmissbruk och Narcisism vanligast vid dödligt våld
Där står ingenting vad jag kan se om narcissism, det sker våldsbrott vid psykos hon kan ha haft hörsel och syn hallucinationer. Hur en psykos utvecklar sig påverkas även av den du är sen blir allting förvrängt och hallucinerat men grunddragen tror jag du har kvar för du finns kvar i psykos det kan den aldrig ta bort.
Jag tror inte heller att det är vanligt att narcissister mördar folk.
Det är inte riktigt sant. Schizofreni och personlighetsstörningar har både sin upprinnelse i livets första tre månader. De tidiga störningarna delar på olika sätt försvarsmekanismer schizofrena har, som projektiv identifikation och splitting. Paranoia kan även finnas hos personlighetsstörda liksom andra vanföreställningar. Svartvitt seende kan också finnas hos de med schizofreni när man delar upp världen i ont och gott..
Någon med schizofreni har i botten en regression, dvs en återgång till de primitiva försvarsmekanismer som man hade som väldigt liten. Det blir som ett tryggt rum i det kaos man lever i.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Johan Cullberg skriver i sin psykiatribok att borderline och narcissism uppkommer senare vid 12-24 månaders ålder. Psykosbenägenhet uppkommer de första 10 månaderna.
Jag var utsatt för - desperat - mordförsök när jag var ca 6 månader. Våldtäkt vid 4 år.
Narcister tror jag mer använder sig av manipulation och hjärntvätt en skådespelare som regisserar omgivningen i den riktning han eftersträvar.
Narcissister ställer till kaos. Samma kaos som de har inom sig.