Bostadstillägg över 7000kr
Moderator: Moderator 1
Re: Bostadstillägg över 7000kr
Enligt den beräkningen ska jag bara få 5000kr. Det är 400kr mindre än vad jag får nu när min hyra bara är 6000.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Vad konstigt! Har du skrivit in rätt sjukersättning?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja. Min sjukersättning innan skatt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jo men man får betänka andra aspekter, som intresse sfär från annan riktning.
Och det jag skänkt o det jag fick i retur. Då i sin tur blir de lite att man skor Sej ja faktiskt.
Vissa normer skall betänkas. Här..... Sen betänk brädet o utbudet, om Du bara kunde
ignorera det Du trånar efter try slappna av istället, there is one for all. Trust that
Så illa kan inte Dina erfarenheter varit. ? Realist. Tänk realist tänk ordet Realist..
Och före min del för den delen var min sfär ligger. får inte förringas och dant....
Ja, då vet jag inte. Mindre bör du ju inte få iaf.
Låt säga du skulle få 6000kr. Hade du kunnat tänka dig betala 1100kr själv?
Ja, om jag ska vara realist så TROR jag att det skulle kunna gå. Men hyrorna höjs ju varje år också. 7100kr är inte så långt från maxgränsen 7500kr. Över 7500kr får man inte bostadstillägg.
Ja, det är ett övervägande. Varit lite inne på flytta till radhus. Hyran har dock varit kring 8000kr och kommit fram till att det blir onödigt dyrt.
Ja, det känns alltid jobbigt att dra på sig höga boendekostnader. Jag får nog vänta på en tvåa.
Nu blir jag sådär stressad igen. Jag måste söka lägenheten innan midnatt om jag är intresserad. Man får tacka nej hur många gånger som helst. Men de ber om att man bara söker lägenheter man är beredd på att ta.
Jag kan inte ge några råd. Men skulle aldrig själv sätta mig i en så dyr lägenhet. Min hyra är 5048 kr/mån.
Ja du har rätt. Det är en för dyr månadskostnad för att jag ska känna mig trygg. Min nuvarande hyra är ca 5900.