Håller med dig, men det är mycket negativt därifrån, men det goda överväger, glöm inte att med helig ande fick den onde del av samtidigt
Är det mer rätt att döma folk efter sysselsättning än utseende?
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Är det mer rätt att döma folk efter sysselsättning än utseende?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Det gör ofta psykospatienter också! Kanske inte lyxresor, men prylar och åter prylar. Flera av de jag känner i alla fall (menar IRL och inte viska).Geta wrote: ↑02 Jan 2024, 13:43 Det slog mig att ingen av de kvinnliga Nobelpristagarna var särskilt vackra. Bibliotikarier brukar inte heller vara särskilt vackra. Om man har ett vackert utseende kan man tycka att det är nog och anstränger sig inte för högre studier. Jag har en kusin som har varit jättesnygg. Hon är helt borta i matematik och tar lån till lyxresor som hon inte kan betala tillbaka. Det ligger nog något i uttrycket dum blondin.
Om man ser en stillbild på en snygg människa och tror att man kan säga något om henne, då är man ytlig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Hon var kanske ointresserad, och det är inte ditt fel.Zoidar wrote: ↑02 Jan 2024, 12:38Det är bra när man kan ha lite distans till sånt.
Jag har fortfarande dålig självkänsla pga av tjejen jag misslyckades med. Känner mig oduglig. Det var väl inte misslyckandet i sig, utan att jag gjorde mig underlägsen som gjort så jag mår dåligt. Förminskat mig själv eller vad det heter. Usch!
Du är lite av en "people pleaser", vilket du skulle kunna försöka jobba bort. Förslagsvis med ett proffs, det är nog enklare och effektivare än på egen hand. Att du är en people pleaser kan ha med tidigare trauman att göra. Du har ju inte haft de bästa kärleksrelationerna tidigare om jag har förstått rätt.

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Tack Krokus! Jo, finns nog en del att jobba på. Står i kö till psykolog. Min förra psykologkontakt var allt annat än lyckad, så vet inte riktigt.Krokus wrote: ↑02 Jan 2024, 14:41
Du är lite av en "people pleaser", vilket du skulle kunna försöka jobba bort. Förslagsvis med ett proffs, det är nog enklare och effektivare än på egen hand. Att du är en people pleaser kan ha med tidigare trauman att göra. Du har ju inte haft de bästa kärleksrelationerna tidigare om jag har förstått rätt.![]()
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Om jag vore du, skulle jag börja i terapi innan dejting påbörjas igen. Det är nog enklare att hitta rätt tjej om du är helare inombords. 
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Snurrar mycket tankar nu.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34

Dem här tycker jag är ganska snygga.
Det tycker inte jag.
De är nog inga nobelpristagare.

Den i mitten är lite överdriven kanske, men de andra har tränat bra.
Gör dessa muskelberg någon nytta i verkliga livet. Jobbar dom som flyttgubbar till exempel eller sopåkare?