Patienter går hungriga - över hälften av regionerna sparar i psykiatrin.

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Patienter går hungriga - över hälften av regionerna sparar i psykiatrin.

Post by Nissegossen »

I lumpen var det helt ok mat, kanonmat skulle kanske en del säga, men unga män med automatvapen är inte att leka med, så maten var mycket god. Missnöjda soldater är inget att tänka på.

Men de testade oss också förstod det på övning på övningsfältet för där var kompaniets fanjunkare med när Pansarvärns troppens kok var där och lagade maten. Han var aldrig med annars. Det serverades stekt fläsk med löksås och koket hade gjort så gott de kunde, men det färdiga fläsket hade alla regnbågens färger i sig, jag åt och jag fick äta så mycket jag ville, för de andra drog öronen åt sig och en del klagade högljutt på maten, för den såg inte så aptitlig ut, jag tyckte det var jättegott och fanjunkaren var med och han sade, det är inget fel på maten. I skarpt läge, hade jag dragit öronen åt mig, men jag förstod att detta var ett test
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Vi hade tre kockar på kanske 40 personer. Jätte litet kök. Alltid top notch, oxfilé och sånt.
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Jag fick jättemycket mat när jag var inlagd. Gick upp massor i vikt. Fick stå över all fika som erbjöds mellan måltiderna.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Santina wrote: 05 Jun 2024, 10:19 Jag fick jättemycket mat när jag var inlagd. Gick upp massor i vikt. Fick stå över all fika som erbjöds mellan måltiderna.
Hur länge sedan var det?
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Santina wrote: 05 Jun 2024, 10:19 Jag fick jättemycket mat när jag var inlagd. Gick upp massor i vikt. Fick stå över all fika som erbjöds mellan måltiderna.
Om ni orkar titta på länken till SVT jag lade ut, så behandlar den så mycket mer än mat!
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Geta wrote: 05 Jun 2024, 11:29
Hur länge sedan var det?
Två-tre år sen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio var inlagd nyss. Han har inte klagat på att han inte fick tillräckligt med mat.
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

wasp wrote: 05 Jun 2024, 14:02
Om ni orkar titta på länken till SVT jag lade ut, så behandlar den så mycket mer än mat!
Tittat nu, vad hemskt allt låter. Med indragningarna och allt våld. Nåt sånt har inte jag sett när jag varit inlagd. Folk var mest katatoniska. Någon svimmade. Men det är typ allt.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Jag var inlagd i september 2023. Tycker portionerna är för stora. Får slänga mat. Men min region har inte sparat
Målningen är själens spegel
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Brukar gå upp i vikt när jag är inlagd. Mycket mat och lite röra på sig.
Brukar och Brukar förresten. Det är länge sedan sista gången jag var inlagd.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Det var så länge sedan jag var inlagd sista gången var årsskiftet 1986-1987 så jag skulle inte komma till samma sjukhus då det är nedlagd och förvandlat till bostäder och finns att söka på lillhagens park, skulle jag bli inlagd igen hamnade jag på Mölndals sjukhus en helt annan stad och långt ifrån var jag bor
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply