tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?
Moderator: Moderator 1
Re: tror ni att ni kommer kunna sluta med medicinerna tillslut?
Tror inte jag kommer bli helt medicinfri, det funkar bra o få biverkningar.
Benzofri en liten del av livet åtminstone skulle jag däremot vilja vara.
Benzofri en liten del av livet åtminstone skulle jag däremot vilja vara.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
hur gör man det? är det på 1177.se?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
vet inte om jag tycker det är bättre, visst hallucinationerna och vanföreställningarna är jobbiga och läskiga men hatar dom negativa symtomen som fan asså och sen massa biverkningar på det...
Snurre,
När du blev psykotisk vid medicinbyte, var psykosen lika stark som vid utan antipsykotika? Var den mildare? Och, hur lång tid tog det innan du blev psykotisk efter bytet?
'cause the freak inside controls my mind
Jag kommer nog alltid behöva ta mediciner mot psykos. Jag har provat ett antal olika mediciner. Somliga har gett mig tråkiga biverkningar som litium att jag var tvungen att kissa på natten typ 5 gånger i snitt vilket sabbade min nattsömn, zyprex som gjorde mig till zombie- sov 16 timmar per dygn. Jag har mixtrat med mediciner både med och utan psykiatrins hjälp, och har kommit fram till de mediciner som hjälper mig bäst och med minst biverkningar. Sen är ju sjukdomen I sig handikappade, inte bara medicinens biverkningar. Då har jag varit i psykiatriträskwt i 22 år. I början var jag så sjukt utmattad och utbränd och det tog ett par år att repa sig från bara det. Livet var ett sådant ofantligt kaos de första åren med sjukdom. Nu mår jag mycket mycket bättre. Jag har lärt mig leva med sjukdomen och har optimala mediciner.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
hoppas jag kommer lära mig leva med det nån dag, just nu är jag bara trött på skitenamandara wrote: ↑05 Jul 2021, 16:46 Jag kommer nog alltid behöva ta mediciner mot psykos. Jag har provat ett antal olika mediciner. Somliga har gett mig tråkiga biverkningar som litium att jag var tvungen att kissa på natten typ 5 gånger i snitt vilket sabbade min nattsömn, zyprex som gjorde mig till zombie- sov 16 timmar per dygn. Jag har mixtrat med mediciner både med och utan psykiatrins hjälp, och har kommit fram till de mediciner som hjälper mig bäst och med minst biverkningar. Sen är ju sjukdomen I sig handikappade, inte bara medicinens biverkningar. Då har jag varit i psykiatriträskwt i 22 år. I början var jag så sjukt utmattad och utbränd och det tog ett par år att repa sig från bara det. Livet var ett sådant ofantligt kaos de första åren med sjukdom. Nu mår jag mycket mycket bättre. Jag har lärt mig leva med sjukdomen och har optimala mediciner.
Lösningen är att inte ha några krav på sig och bli försörjd med
sjukersättning. Då kan man leva ett drägligt liv och odla sina
egna intressen.
sjukersättning. Då kan man leva ett drägligt liv och odla sina
egna intressen.
Men om medicinen orsakar att man inte har några intressen?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
är tyvärr ganska ambitiös av mig, har alltid varit, är helt enkelt inte nöjd med tillvaron tror inte jag kommer bli det heller är perfektionist på det också...
Man får hålla sig så psykiskt frisk att man bara behöver en låg dos
utan biverkningar.
utan biverkningar.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Jag ser inget slutdatum på min medicinering. Har varit med för mycket för det. Fungerar bra, få biverkningar om några?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com