Att höra röster (SR)

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Att höra röster (SR)

Post by Geta »

Min systerson jobbade ett par år på Arvikafestivalen. Han tog inte till sig någon subkultur. Bland annat fick han skjutsa Robyn till hotellet i sin gamla Volvo.

Image
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

MsTibbs,
Vad fin du var med rosa hår!

Även jag har läst "Vingklippt ängel" och lyssnar på liknande musik som Berny. Och har varit på Arvikafestivalen.
Däremot tappade jag min klädsmak i samband med psykosen som 19-åring. Sedan dess klär jag mig mest lediga kläder. Var coolare innan. 8-)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag ser ganska normal ut nu. De som var äldre än 17 hade inte subkulturkläder på Arvika. Bara jag. De mobbens mig för det. ;) jag jobbade för säkerhet natt fyra år.
In a world where you can be anything, be kind.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 10 Oct 2024, 10:42 Han tog inte till sig någon subkultur.
Vad menar du med ”ta till sig”? Jag var subkulturell sen högstadiet 1997. Arvikafestivalen var sätt att lyssna på musik och träffa folk. Inte en copy+paste-fabrik.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

MsTibbs,

Jag tycker att du ser häftig ut på bilderna. Jag anklagar dig inte för något. Jag menar bara att min systerson inte tillhörde någon subkultur. Han anordnade festivaler på sin gymnasieskola.

Varför har du släppt den här klädstilen och ser ganska vanlig ut nu?
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Geta wrote: 10 Oct 2024, 11:19 MsTibbs,

Jag tycker att du ser häftig ut på bilderna. Jag anklagar dig inte för något. Jag menar bara att min systerson inte tillhörde någon subkultur. Han anordnade festivaler på sin gymnasieskola.
Jaha ok bra, då förstår vi varann. :)
Geta wrote: 10 Oct 2024, 11:19Varför har du släppt den här klädstilen och ser ganska vanlig ut nu?
Jag har well blivit gammal? Jag är 40 nu. Jag har en (psykiskt frisk) vän som är 56 och klär sig fortfarande som skinhead. Det ser bara patetiskt ut. Inte konstigt han inte får nått jobb!!!!

Altså, MEN, jag gillar ÄLSKAR verkligen när folk klär sig roligt. Till exempel ”corporate goth”, där man ser att de är goth, men de har anpassat klädseln till jobbvärlden och inte skrämmer bort kunderna med 15cm skosula, 15 cm nitar om halsen, dödssminkning och vampyrtänder….

Skickar bild på tonårsgoth på festival och jämfört en vuxen goth som har kvar lite sin stil, men som jobbar på bank eller nått :)
IMG_2777.jpeg
IMG_2777.jpeg (31.17 KiB) Viewed 2442 times
IMG_2775.jpeg
IMG_2775.jpeg (175.78 KiB) Viewed 2442 times
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Röster är väl det vanligaste symptomet vid schizofreni? Jag har det och en kompis likaså. Bland besökarna på mötesplatsen har jag ingen aning om hur vanligt det är.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har diagnosen schizofreni men hör inte röster.
Post Reply