Hur övervinner man tröttheten?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur övervinner man tröttheten?
Kaffe ger stressreaktion i hjärnan. Kanske inte jättebra att dricka kaffe 2h innan läggdags.
Jag härdar ut på förmiddagarna. Håller mig vaken men tar det lugnt.
Jag härdar ut på förmiddagarna. Håller mig vaken men tar det lugnt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag dricker kaffe på natten, när jag inte kan sova. Det ökar blodgenomströmningen i hjärnan.
Sen trivs jag med sena nätter, har jag kommit på.Hercules723 wrote: ↑05 Dec 2024, 20:10Just det, det hade jag glömt. :)Zoidar wrote: ↑05 Dec 2024, 20:04Jag är inte hemma från jobbet kl. 20, ibland inte 22 heller.Hercules723 wrote: ↑05 Dec 2024, 19:09 Lägg dig 20-22.
Dessutom arbetar du, då vore det bra att hoppa i säng tidigare.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ok, ja själv är jag nattugglaNo1. Hade blivit problem om jag arbetat, tänker vanligt arbete som börjar på förmiddagen.
Finns kvälls och nattjobb också. Min mamma jobbade natt som sjuksköterska när vi var små.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Är det därför du funderat jobba med pensionärer på ålderdomshem, eller hur det nu var?
Min granne som jag är kattvakt åt, jobbar natt på LSS-boende. Hon har undersköterskeutbildning. Annars skulle hon inte få dela ut mediciner.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ett syskon är också undersköterska. Men hon har även tagit körkort för tung lastbil och jobbat med det.
Andra syskon jobbar nu i en gruva.
Andra syskon jobbar nu i en gruva.
Det är brist på chaufförer.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Båda syskon har tung lastbilskörkort. Hon kör i gruvan, även fast jag har svårt föreställa mig det. :)
Nej, tänkte bra och snygga brudar jobbar på äldreboende. Haha! Skämt åsido! Jag är en omhändertagande person, så borde trivas med den typen av jobb.Hercules723 wrote: ↑05 Dec 2024, 21:19 Är det därför du funderat jobba med pensionärer på ålderdomshem, eller hur det nu var?
- Hercules723
- Hafniummedlem
Aha! Ok! Du är som jesus! Jesus är som dig! :)Zoidar wrote: ↑05 Dec 2024, 22:03Nej, tänkte bra och snygga brudar jobbar på äldreboende. Haha! Skämt åsido! Jag är en omhändertagande person, så borde trivas med den typen av jobb.Hercules723 wrote: ↑05 Dec 2024, 21:19 Är det därför du funderat jobba med pensionärer på ålderdomshem, eller hur det nu var?