Jag och polisen

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Jag och polisen

Post by Fantasio »

En gång var jag på mottagningen och skulle träffa min kp, eller om det var en läkare. Läkaren ringde polisen som kom och hämtade mig och körde upp mig till PIVA. Det var lugnt och odramatiskt. Ena polisen frågade mig om det var första gången jag åkte polisbil.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag satt hemma hos en kompis och drack öl, sedan blev allt svart. Jag tog fel jacka, jag tog hans. Kvar blev min jacka med nycklar, glasögon och plånbok. Jag polisanmälde det som stöld. Vet inte vad jag yrade om, men jag blev uppskjutsad till psykiatrin. Fick senare ett brev om den påstådda stölden, en polisrapport.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Under min tid som politiker blev det tumult vid Prideparaden. Jag sprang rätt in i en polissköld. Vi var ett gäng som fick sitta på marken och vänta på att en buss rekvirerades och vi blev ombordförda. Mig och några till körde snuten till Märsta, trots att det finns en maxgräns för hur lång en bortforsling får vara. Tror det är en mil.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Författaren och journalisten Majgull Axelsson har klagat på högerextrema i Norrköping, när hon skrev i tidningen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Har hon någon anknytning till Norrköping? NSF fanns ju i stan och jag var god vän med deras ledare, men har inte sett honom på flera år.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

En gång för kanske två år sedan satt jag på akutenheten. Reste mig och började gå i korridoren, då stod de där, en polispatrull. Av någon anledning kom de för att föra över mig till PIVA. Resursslöseri, jag var ju lugn och medgörlig.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio wrote: 16 Feb 2025, 21:25 Har hon någon anknytning till Norrköping? NSF fanns ju i stan och jag var god vän med deras ledare, men har inte sett honom på flera år.
MajgullAxelsson jobbade som journalist på tidning i Norrköping. Då hade hon problem med högerextrema där.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

En gång ringde jag akutenheten då jag mådde dåligt. Minns inte vad som var fel eller vad jag klagade på. Men de ringde både polis och ambulans och de kom och ringde på dörren. Vet inte hur de gör för att komma igenom en låst port, men in kom de. En kvinnlig konstapel tog ett varv i min lägenhet. Fick vackert följa med upp till AE (akutenheten).
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Man kan ju hoppas på att ej ha med polisen att göra mera, men man vet aldrig. Bra att de finns för personer i psykos i alla fall.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 23 Feb 2025, 19:39 En gång ringde jag akutenheten då jag mådde dåligt. Minns inte vad som var fel eller vad jag klagade på. Men de ringde både polis och ambulans och de kom och ringde på dörren. Vet inte hur de gör för att komma igenom en låst port, men in kom de. En kvinnlig konstapel tog ett varv i min lägenhet. Fick vackert följa med upp till AE (akutenheten).
De knackar på fönsterna på första våningen. När jag bodde på första i skummis området så knacka polisen på min ruta och fråga efter nyckel.
Post Reply