Testosteronet flödar
Moderator: Moderator 1
Re: Testosteronet flödar
Om vi bortser från barnafödande... 8 procent av 500 miljarder är en ganska betydande summa. Sjukvården lade 40 miljarder mer på kvinnors sjukvård år 2018 

'cause the freak inside controls my mind
Fast generellt sett borde män söka vård för sin psykiska ohälsa oftare. De flesta självmord begås av män.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag får testosteron, men jag har ju näst intill obefintlig produktion själv. Sen tror jag det är svårt att få iaf hos vanliga vården. Privatläkare kan nog vara mer generösa i sina bedömningar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag tycker att det det låter som en konspirationsteori.
Geta,
Vilket av inläggen låter som konspirationsteorier?
Vilket av inläggen låter som konspirationsteorier?
Nähä du! Detta var på nyheterna igår och en läkare sa att det blivit en diagnosglidning.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Finns till och med ett ord för sexismen inom vården "medical misogyny". kvinnor får oftare mindre smärtlindring osv, sämre vård och mindre forskning görs på kvinnosjukdomar.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Exakt! Det är genomgående!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag som kvinna får utmärkt vård. Under senare år har jag vårdats inom ögonsjukvården på grund av gula fläcken. Efter tre sprutor ser jag mycket bättre.
Har sökt fysioterapi för knäartros. Har gått i artrosskola med 19 träffar. Tränar dagligen med ett program och är fortfarande självgående.
Två gånger om året får jag träffa diabetessjuksköterska för min diabetes 2. Har haft diabetes i 20 år och sköterskan är nöjd med mina nuvarande värden. '
En gång om året får jag träffa en psykiater och förra hösten tyckte han att jag fungerar bra med tanke på min höga ålder. Där emellan får jag träffa en undersköterska som jag vänder mig till för nya recept. Nu i maj ska hon ta EKG på mig.
Jag kan inte klaga på den vård jag får.
Proffspatientens bästa råd i Kropp och Själ:
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/ga ... -sa-gor-du
Har sökt fysioterapi för knäartros. Har gått i artrosskola med 19 träffar. Tränar dagligen med ett program och är fortfarande självgående.
Två gånger om året får jag träffa diabetessjuksköterska för min diabetes 2. Har haft diabetes i 20 år och sköterskan är nöjd med mina nuvarande värden. '
En gång om året får jag träffa en psykiater och förra hösten tyckte han att jag fungerar bra med tanke på min höga ålder. Där emellan får jag träffa en undersköterska som jag vänder mig till för nya recept. Nu i maj ska hon ta EKG på mig.
Jag kan inte klaga på den vård jag får.
Proffspatientens bästa råd i Kropp och Själ:
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/ga ... -sa-gor-du
Geta,
När du fick hudcancer sa vården ifrån och trodde inte på dig. Det glömde du nämna.
Bara för att du har mestadels positiva upplevelser betyder det inte att alla andra har samma som du.
När du fick hudcancer sa vården ifrån och trodde inte på dig. Det glömde du nämna.
Bara för att du har mestadels positiva upplevelser betyder det inte att alla andra har samma som du.
Ja, jag fick tjata, när jag hade hudcancer. Det var på vårdcentralen. Men till slut opererade de bort skinnbiten med cancer. Har inte fått återfall. Är försiktig i solen.