SnoreLab
Sömnapné
Moderator: Moderator 1
Re: Sömnapné
Jag skrattar gott åt mina inspelade snarkningar - låter riktigt komiskt! Jag snarkar på både in och utandning.
Snorescore 110, har sjunkit 9 enheter från vissa dagar. Ska vara under 25 för en frisk person.
Jag hade ett andningsuppehåll på kanske, minst, 20 sekunder igår natt.
Det låter inte bra.
Nu när jag ser vad jag ser med snarkapp som registrerar snarkning och andning. Så önskar jag att jag får CPAP. Vill ju få chansen att må så bra som möjligt. Mina bröst är gigantiska och när jag ligger på sidan kväver de mot halsen. Ihop med att jag har mycket fett på halsen är det obehagligt. Det trycker på mot andningsvägarna. Så en viktnedgång är oxå nödvändig.
Nu har jag varit så omtöcknad av medicinutsättningar, det har varit slitigt och jag har varit ”sjuk”, så det har inte passat in att försöka göra något åt vikten. Men nu börjar det plana ut med den saken. Ska se om jag kan ta tag i det, vikten.
Men så sover jag med dålig sömnkvalite och är trött på dagarna därför. Inte alls samma sak som att vara sömnmedicinbakfull dock - det är ännu slitsammare och mer drabbande.
Men vikten måste ner på ett eller annat sätt.
Nu har jag varit så omtöcknad av medicinutsättningar, det har varit slitigt och jag har varit ”sjuk”, så det har inte passat in att försöka göra något åt vikten. Men nu börjar det plana ut med den saken. Ska se om jag kan ta tag i det, vikten.
Men så sover jag med dålig sömnkvalite och är trött på dagarna därför. Inte alls samma sak som att vara sömnmedicinbakfull dock - det är ännu slitsammare och mer drabbande.
Men vikten måste ner på ett eller annat sätt.
Tack för omtanken Geta <3 !