Bodybuildingtråden
Moderator: Moderator 1
Re: Bodybuildingtråden
https://www.expressen.se/halsoliv/trani ... -resultat/
Så mycket måste du träna för att få resultat.
Rent spontant tycker jag att dips låter som en underlig övning att ge till en nybörjare. Dels är det en rätt tung övning, och dels finns risken för att göra den fel. Push ups (armhävningar på svenska) är nog en bättre idé.
Så mycket måste du träna för att få resultat.
Rent spontant tycker jag att dips låter som en underlig övning att ge till en nybörjare. Dels är det en rätt tung övning, och dels finns risken för att göra den fel. Push ups (armhävningar på svenska) är nog en bättre idé.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Tror faktiskt en kvart om dagen kan ge fantastiskt resultat, om man är konsekvent.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
När jag tränade på gym blev mina pass nästan alltid 1h 15 minuter eller längre. Nu när jag tränar hemma blir passen betydligt kortare, som längst 50 minuter. Jag är mer effektiv hemma. :)
Bra du har disciplinen att köra hemma. 
Ja, jag har rätt bra utrustning hemma. Det blir inte lika tungt som på ett riktigt gym, men det gör inte så mycket. :)
Hur ofta kör du?
I snitt två gånger i veckan. Skulle vilja oftare, men orken/energin måste räcka till annat också.
Ja ungefär som mitt gymmande. Blir 1-2 gånger i veckan. Varannan dag vore perfekt.
Jag gymmar i snitt 2 ggr per vecka. Ibland 3 och ibland 1. Planen är 3 ggr men oftast blir det inte så för jag orkar som inte. Men 2 ggr är ändå ok.
Jag har lagt ner min bodybuilding hobby. Ska träna musklerna 1 gång per vecka per muskel för att bibehålla styrkan jag byggt upp. Resten blir det att sitta på träningscykeln och trampa. Mer motion mer rörelse mindre styrka