Akvarietråden

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Akvarietråden

Post by Zoidar »

memphis wrote: 20 Jan 2025, 21:46 De kanske är så rädda för malen att de blir stressade och dör?
Nja, låter inte så troligt. Hade ju fem likadana malar innan dessa nya och det var inga problem. Misstänker malarna haft med sig någon bakterie. Behandlar med medicin nu iaf.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

:thumbup:
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Misstänker att mitt medel med växgödning är boven. Jag har inte gett mer än rekommenderat, men tror ändå det kan vara det fiskarna dött av. Hoppas inga fler fiskar dör nu. Då slutar jag med akvarium. Nä, men kanske struntar i ha fisk i det, bara växter och räkor istället.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kom och tänka på det nu när du talar om döda fiskar att det stod en glasskål med fiskar i, i mitt barnrum. Men fiskarna trivdes nog inte i skålen för de hoppade ur skålen. Så jag hittade ihoptorkade små neontetror på golvet.
Efter det, när jag blivit nåt år äldre, hade jag ökenråttor. De förökade sig och "fick magsjuka" och dog allihop. Jag misstänker nu att min far förgiftade dem. Han såg väl framför sig hur de multiplicerade sig i all oändlighet.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 24 Jan 2025, 04:45 Kom och tänka på det nu när du talar om döda fiskar att det stod en glasskål med fiskar i, i mitt barnrum. Men fiskarna trivdes nog inte i skålen för de hoppade ur skålen. Så jag hittade ihoptorkade små neontetror på golvet.
Efter det, när jag blivit nåt år äldre, hade jag ökenråttor. De förökade sig och "fick magsjuka" och dog allihop. Jag misstänker nu att min far förgiftade dem. Han såg väl framför sig hur de multiplicerade sig i all oändlighet.
Vad grymt att förgifta dem.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag var tvungen att ha ihjäl två av mina fiskar, då de andra fiskarna åt ögonen på dom. Jag la fiskarna i bensin, men nu som vuxen inser jag att det måste ha varit väldigt plågsamt... :sad:
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Zoidar wrote: 24 Jan 2025, 06:06
memphis wrote: 24 Jan 2025, 04:45 Kom och tänka på det nu när du talar om döda fiskar att det stod en glasskål med fiskar i, i mitt barnrum. Men fiskarna trivdes nog inte i skålen för de hoppade ur skålen. Så jag hittade ihoptorkade små neontetror på golvet.
Vad grymt att förgifta dem.
Ja. Jag vet inte om det var så det gick till men jag misstänker råttgift.
Post Reply