Våra online-köp
Moderator: Moderator 1
Re: Våra online-köp
Vad är det för bok, mrsearlgray? Det är inte många här som läser
böcker. En del säger att de inte längre kan det.
böcker. En del säger att de inte längre kan det.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
den heter "nu måste jag sluta: avskedsbrev" den är en samling av avskedsbrev från människor som begått självmord...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
mrsearlgray,
Du funderar väl inte på det.
Du funderar väl inte på det.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
haha nej inte just nu

Förstår att det är tungt att vara ung och ha diagnosen schizofreni. I
din ålder visste inte jag heller hur jag skulle orka med livet.
din ålder visste inte jag heller hur jag skulle orka med livet.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jo, känns som att det är så mycket som man missar :/
Små ting
Orkar du inte ett steg mer,
inte lyfta ditt huvud,
dignar du trött under hopplös gråhet-
tacka då de vänliga, små tingen
tröstande, barnsliga.
Du har ett äpple i fickan,
en bok med sagor där hemma-
små, små ting, föraktade
i den tid, som strålade levande,
men milda fästen under de döda timmarna.
Karin Boye
inte lyfta ditt huvud,
tröstande, barnsliga.
små, små ting, föraktade
Karin Boye
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
haha jag bokstavligen precis la till en signatur med citat från henneGeta wrote: ↑29 May 2022, 21:12 Små ting
inte lyfta ditt huvud,
tröstande, barnsliga.
små, små ting, föraktade
Karin Boye

Fin dikt!
Jag köpte en silverbrosch med färgade pärlor för 200 spänn (second hand). Inte direkt nödvändigt men tyckte den var fin. Ganska stor också.
Jag köpte en silverbrosch med färgade pärlor för 200 spänn (second hand). Inte direkt nödvändigt men tyckte den var fin. Ganska stor också.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Tanken är att jag ska beställa en fotbollströja snart. Men förra året gick det inte, det blev något fel med min beställning. Äh, det kan kvitta, då den inte var så snygg. Årets tröja verkar vara en höjdare, dock. Går det inte från min dator får jag gå hem till min syster och beställa den där. Fast min syster vill inte att jag beställer någon, hon tycker det är för dyrt. Jag håller inte med, så klart.
Oj, har gjort många on-lineköp, även kläder och skor eftersom jag avskyr att prova i butiker. För det mesta har det gått bra. Andra grejer jag köper är filmer och skivor, både DVD, Blue Ray, CD och Vinyl. Köpte Beatles dokumentär Get Back för drygt 600 kr. Det var den värd. Tre fullspäckade Blue Ray med mycket material man aldrig varken hört eller sett.
Har även köpt från IKEA online, nu senast nya köksstolar för 3.000 kr. Det var fyra platta paket och tog en evighet att sätta ihop men nu står de där, det blev ett riktigt lyft för köket.
Har även köpt grejer från Tyskland och England. Mina 120 W golvhögtalare kom från England och kostade bara 900 svenska kronor begagnat. De var ett riktigt fynd, otroligt ljud. Grannarna har dock inte gillat dem. Första månaden efter inflytt kom det en gubbe med käpp och klagade. Han flyttade sedan.
Har även köpt från IKEA online, nu senast nya köksstolar för 3.000 kr. Det var fyra platta paket och tog en evighet att sätta ihop men nu står de där, det blev ett riktigt lyft för köket.
Har även köpt grejer från Tyskland och England. Mina 120 W golvhögtalare kom från England och kostade bara 900 svenska kronor begagnat. De var ett riktigt fynd, otroligt ljud. Grannarna har dock inte gillat dem. Första månaden efter inflytt kom det en gubbe med käpp och klagade. Han flyttade sedan.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Sist jag handlade på nätet var i september 2021. En Macbook Pro, M1 chip 8 Gig RAM (2021).