Rökning
Moderator: Moderator 1
- Hercules723
- Hafniummedlem
Re: Rökning
Åhh ja, jag sparar också mycket pengar då jag slutat med energidrycker och läsk. Dricker bara isvatten nu. Jag brukade köpa en 1,5L cola per dag.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
ja det borde jag kanske också sluta med! dricker minst en energidricka per dagHercules723 wrote: ↑18 Aug 2021, 16:08 Åhh ja, jag sparar också mycket pengar då jag slutat med energidrycker och läsk. Dricker bara isvatten nu. Jag brukade köpa en 1,5L cola per dag.

Ja visst gör det ont när knoppar brister
- Hercules723
- Hafniummedlem
Det är ju bra att sluta med sådana lastar. För hälsans skull. Det har gått bättre än förväntat faktiskt. Tidigare levde jag nästan för Cola. 

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
haha ja precis! har egentligen inte druckit mycket läsk och sånt förens nu och några månader bakåt, började med det när jag var så trött på dagarna och nu är det vana bara, får se om jag kan dra inn på det med :)Hercules723 wrote: ↑18 Aug 2021, 16:19 Det är ju bra att sluta med sådana lastar. För hälsans skull. Det har gått bättre än förväntat faktiskt. Tidigare levde jag nästan för Cola.![]()
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag är bra mycket äldre än du. Så det låg nog i tiden för mig att sluta med läsk. Finns inte många 40+ som dricker läsk varje dag. Nu är jag inte riktigt där ännu men snart. :)
Jag rökte en cigg hemma imorse och en till hemma för nån halvtimma sedan. Sedan kanske fem på mötesplatsen.
Det har bara blivit fyra cigaretter rökta sedan jag kom hem från mötesplatsen vid halv tre. Guldstjärna!
Jag rökte säkert fem cigaretter när jag vakade över min pappa. Men nu har det gått någon timma sedan senaste blosset. Fast jag sitter och tänker på att gå ned på gården och ta ett bloss till.
Varför är så många dåliga ämnen i cigratter? Tillsätter de bara för göra livet surt? Inte innehåller väl ren tobak tjära t.ex?
Edit: Det verkar bildas när tobak bränns och röken andas in.
Edit: Det verkar bildas när tobak bränns och röken andas in.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Det är 200 st tillsatser i färdiga cigarretter man köper i paket. Nej, tjära finns i alla cigarretter mest i papperet men du slipper de 200 st tillsatserna om du gör cigarretter från råtobak, T o m den tillsats som gör att cigarretten inte slocknar i askfatet, men där istället vet du inte var tobaken är odlad och du vet inte om den är besprutad med kemikalier. Som tidigare sagt ingen har dött av snus...
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Faan....
Har redan rökt 20 cigaretter detta dygn, klockan är 16:53. Blir nog över 30 idag igen...
Har redan rökt 20 cigaretter detta dygn, klockan är 16:53. Blir nog över 30 idag igen...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/