Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Liberalerna har tidigare efterfrågat språkkrav på invandrare. Men då
blev de sågade jäms med fotknölarna av de andra partierna. De blev
anklagade för rasism. Det blev inget krav på att kunna tala svenska,
när man bor i Sverige.
blev de sågade jäms med fotknölarna av de andra partierna. De blev
anklagade för rasism. Det blev inget krav på att kunna tala svenska,
när man bor i Sverige.
Invandrarna vill inte bo här uppe i Norrland. Så fort de får chansen drar de härifrån till storstäderna i söder. Synd det för jag tror att de som kommer hit upp, till små samhällen, har större chanser att bli integrerade.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det är inte säkert att invandrarna vill bli integrerade och lära sig svenska.
De vill ha små "china town" i storstäderna.
De vill ha små "china town" i storstäderna.
..ta min fars ukrainska fru som ett exempel. Hon behövde först 7 år på sfi för att lära sig en knagglig svenska. Sen vill hon flytta till Stockholm för att där jobba på en arbetsplats med nästan bara invandrare. Hon är helt hopplös med svenskan. Jag råkar känna en av hennes lärare på sfi, och denne lärare sa att hon var helt ointresserad av att lära sig svenska.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Helsingborg har hundratusen invånare, så det är inte jättestort. Men jag märker segregationen. Jag kan se det när jag går i stan. På mina kvarter är det 90% utländska på gatorna. Men går jag en kilometer norröver är det nästan 100% Svenskar på gatorna. Man märker faktiskt vart kommunen lägger sina pengar på omgivningen.......
Skillnaden är väl att svenskarna jobbar och försörjer sig själva, Då
kommer det in skatt i de kommunerna. Huvuddelen går inte till
försörjningsstöd.
kommer det in skatt i de kommunerna. Huvuddelen går inte till
försörjningsstöd.
Inte så. Jag hörde en kalla denna gatan för "Fimpgatan". För att det ser ut som så. Det är det inte norröver.
Här är det Rikshem som regerar. Här är fönster i trappen som är anmält trasigt i flera månader. Inget renoveras. Så är det inte med Helsingborgshem som regerar norröver. Men jag vill inte klaga, jag trivs såhär. Här är slaget och pajat precis som jag. Och tjejerna här är så jävla söta!
Folk som kommer hit får ingen takvåning vid playan eller en villa som Svenskar i genomsnitt har. De blir placerade där det är billigast för att kunna ta emot fler. Ni ska inte skylla det på invandrare. De som kommer hit är från miljonstäder, mindre metropoler. Jag förstår om de får panik om de hamnar i en byhåla i Norrland. Det hade jag med fått.
Men svenskar får inte heller nånting gratis. Har man villa, vovve och Volvo har man jobbat för det.
Jag har NÄSTAN en takvåning vid playan. Vån 8 men inte utsikt över vattnet utan in mot stan, taken vilket jag trivs med. 300 m till vattnet fågelvägen och 800 m att gå via järnvägstunneln. Vi var nyss nere och badade jag och Loppan, 10 min promenad. Jäkla Rivieran idag - massa folk fast det är så sent, båtar, players, vattenskotrar.