Din kompis kommer antagligen ha svårt att sluta så småningom. Det tycker inte jag är något att vara avundsjuk på.
Bensodiazepiner
Moderator: Moderator 1
Re: Bensodiazepiner
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ja, det gör han. Han hämtar öl hos släktingar och bommar av en rumskamrat samt att han får min pant. Allt går till öl. Han var märkbart berusad (sluddrade i telefonen) i förrgår, ändå får han Stesolid. Lite konstigt.
Äsch, jag har inte tagit maxdos (20 mg) på länge. Jag behöver inte mer benso. Jag lägger ned mitt tjatande om mer både här och till vården.
Min läkare är tuff som attan, hon tycker att jag ska klara min ångest utan läkemedel. Det känns tufft.. men så är jag ju förtjust i öl… och det är väl inte bra tillsammans med vad det nu är man får. Vad tycker ni som är bra på detta?
Jag får inte heller någon benso längre. Det retade mig som fan i början men nu tycker jag att det funkar bra utan. Har inte så mycket ångest längre.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag fick Oxascand. Utan att be om det. Under medicininsättning.
Målningen är själens spegel
Jag också. Alldrig haft problem heller att förnya recept (men ibland behövs det helt enkelt pga att de har gått över tiden). Ibland behöver jag något mot ångest och de rekommendersr mig också att ta oxascand då, men behöver ganska ofta köra bil och jag ska alldrig sätta mig bakom ratten med benzo i blodet.
Ikväll ska jag dopa mig med Stesolid. En tidigare psykiater gillade inte att jag tog Stesolid inför större grejer, som t ex tävlingar. Men om jag inte tar Stesolid är sömn bara att fetglömma pga nervositet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag tog också bara benso inför större grejer, som t ex resor. Men inte ens det fick jag göra. Benson togs bort helt plötsligt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag kör också mycket bil, ”flickorna” behöver skjuts. Av den anledningen kan jag inte ta Oxascand som jag fått utskriven. Är Oxascand benso?