jag har så många symptom på saker att jag glömmer bort att räkna dom.
Akutenheten
Moderator: Moderator 1
Re: Akutenheten
Jag har förlorat min mamma och pappa är inlagd på ett universitetssjukhus. Tro f*n att jag mår dåligt. Jag vill tinga AE och gråta, men inser att det inte är en bra idé om man inte vill bli inlagd. Hur hade du gjort i min situation?
Du skulle kunna ringa någon annan. T ex jourhavande medmänniska 08 – 702 16 80.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ärligt talat, Cosmos: jag vet inte. Efter en månad (min genomsnittsperiod för inläggning) kommer jag åter ut i det kalla samhället. Jag vet snabbaste vägen till och från Systembolaget, att supa är allt jag kan.
Känner igen mig i det Fantasio. Bolaget är ingen bra kompis men å andra sidan får det oss att tro att det är det. På den tiden jag var inlagd mycket gick jag direkt till bolaget när jag blivit utskriven. Det var en ond cirkel som dock gick att bryta fast det tog åratal. Man måste ha tålamod i en värld utan illusioner. Det är inte så svårt som det låter.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Tack för ditt pep-talk, Cosmos. Jag ska försöka ta mig an verkligheten nykter.
Jag ringde akutenheten igår. Beskrev mina bröstsmärtor och blev uppmanad att ringa 1177. Gjorde det, men det var telefonkö, så jag la på luren. Jag vet ju att det är min ångest som spökar, men ville ringa någon ändå.
Förstår. Prata med någon kunnig lindrar ångesten.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Det var rätt nära att jag ringde AE, men tog två Stesolid istället och det hjälpte faktiskt. Nu mår jag bättre igen. Det är en trygghet för mig att kunna ringa AE när som helst under dygnet.
Skulle vilja ringa AE och gråta ut. Men kommer inte att göra det, de har säkert fullt upp med personer som känner sig ensamma.