Boktråden.
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Boktråden.
Har så många böcker att jag inte riktigt vet vart jag ska börja ibland, men ibland brukar det hjälpa att läsa en kort bok för att komma in i rätt "headspace" för att sen fortsätta läsa, kanske kan försöka snart... har några kortare böcker, ena är en herrgårdssägnen av selma lagerlöv.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
det blev "vi har alltid bott på slottet" av Shirley Jackson, en klassiker...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
läste klart "vi har alltid bott på slottet" precis, den var bra, gillade storyn och slutsatsen även om man hade aningar redan i början av boken. 4/5 för mig, får se vad jag plockar upp för bok nu...?
Jag googlade. Det är en skräckroman.
Jag behöver köpa en ny bokhylla! Men får vänta till nästa gång pappa kommer så han får lyfta.
In a world where you can be anything, be kind.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
vet inte vad jag ska plocka upp härnäst...? är sugen på att läsa om svindlande höjder fast på engelska denna gången...?
Jag håller på att lyssna på ”Atomfysikens grunder, del 1”.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Den finns inne på mitt bibliotek men jag gillar egentligen inte skräck.mrsearlgray wrote: ↑23 Jan 2023, 21:36 läste klart "vi har alltid bott på slottet" precis, den var bra, gillade storyn och slutsatsen även om man hade aningar redan i början av boken. 4/5 för mig, får se vad jag plockar upp för bok nu...?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jag tyckte inte den borde klassas som skräck, men det är jag.Geta wrote: ↑24 Jan 2023, 17:15Den finns inne på mitt bibliotek men jag gillar egentligen inte skräck.mrsearlgray wrote: ↑23 Jan 2023, 21:36 läste klart "vi har alltid bott på slottet" precis, den var bra, gillade storyn och slutsatsen även om man hade aningar redan i början av boken. 4/5 för mig, får se vad jag plockar upp för bok nu...?
Då kanske jag vågar läsa den.
Jag har knappt läst alls på säkert en månad!!!
In a world where you can be anything, be kind.
Vet inte om jag ska läsa. Läsa kanske inte är min grej. Eller så har jag valt fel böcker.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34