Helt ärligt låter det oansvarigt av läraren, i och med att denne hamnar i en slags maktposition när det gäller betyg. Eller?
Jag har varit i liknande situation, fast jag var yngre. Rekommenderas inte.
Moderator: Moderator 1
Ingetdera. Jag berättade i förtroende om att jag hade det struligt hemma, och läraren och jag blev (vad jag trodde) goda vänner pga att han lyssnade. Han utnyttjade helt klart situationen. Jag behövde hjälp och stöd, inte någon som gjorde det hela värre. Vi sågs ofta på fritiden där han hade svårt att släppa mig.
Ledsen över att du blev utnyttjad... Det borde ingen behöva bli. På vilket sätt blev du utnyttjad? Har du sagt att du inte vill ha kontakt med honom längre?Krokus wrote: ↑25 Jul 2021, 04:40Ingetdera. Jag berättade i förtroende om att jag hade det struligt hemma, och läraren och jag blev (vad jag trodde) goda vänner pga att han lyssnade. Han utnyttjade helt klart situationen. Jag behövde hjälp och stöd, inte någon som gjorde det hela värre. Vi sågs ofta på fritiden där han hade svårt att släppa mig.
Detta var många år sedan nu, men han ringde senast på min födelsedag och gratulerade. Det stör mig. Han sa för något år sedan, på min födelsedag, att han fortfarande bryr sig, men jag vettefan om han någonsin verkligen brytt sig. Underligt sätt att visa det på.
Nej, det är Fantasio som letar efter en kvinna. :)Klankedinken wrote: ↑25 Jul 2021, 12:38 har jag missförstått det hela eller handlar tråden om hur krokus ska hitta en kvinna?