Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Krokus »

Oj, det var busigt av dig! :o
Helt ärligt låter det oansvarigt av läraren, i och med att denne hamnar i en slags maktposition när det gäller betyg. Eller?

Jag har varit i liknande situation, fast jag var yngre. Rekommenderas inte.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Jo, busigt var det nog. Vi träffades på en fest utanför skolan och pratade och klickade. Betyg var aldrig något bekymmer för mig, det gick alltid bra på tentorna, fick högsta betyg i alla kurser utom en. Vet inte om hon tände på maktpositionen eller om hon tyckte att jag var en hygglig snubbe... Hoppas på det senare. Men jag skulle utomlands för att plugga och insåg att hon var lite för gammal för mig - vi var på olika stadier i livet för något seriöst kände jag - så jag avslutade det.

Gjorde du det för betygen eller för pleasure?
'cause the freak inside controls my mind
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Nobel wrote: 24 Jul 2021, 22:38 Gjorde du det för betygen eller för pleasure?
Ingetdera. Jag berättade i förtroende om att jag hade det struligt hemma, och läraren och jag blev (vad jag trodde) goda vänner pga att han lyssnade. Han utnyttjade helt klart situationen. Jag behövde hjälp och stöd, inte någon som gjorde det hela värre. Vi sågs ofta på fritiden där han hade svårt att släppa mig.

Detta var många år sedan nu, men han ringde senast på min födelsedag och gratulerade. Det stör mig. Han sa för något år sedan, på min födelsedag, att han fortfarande bryr sig, men jag vettefan om han någonsin verkligen brytt sig. Underligt sätt att visa det på.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Story of krokus life...
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Klankedinken,

Han var 37 och jag var 18. Jag tycker faktiskt att han borde ha hanterat situationen bättre i och med sin ålder och sitt yrke.

Jag blev glad över att någon för en gångs skull brydde sig. Men hade han brytt sig ordentligt borde han nog ha agerat annorlunda.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Ingen är perfekt
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Tja, sant.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Krokus wrote: 25 Jul 2021, 04:40
Nobel wrote: 24 Jul 2021, 22:38 Gjorde du det för betygen eller för pleasure?
Ingetdera. Jag berättade i förtroende om att jag hade det struligt hemma, och läraren och jag blev (vad jag trodde) goda vänner pga att han lyssnade. Han utnyttjade helt klart situationen. Jag behövde hjälp och stöd, inte någon som gjorde det hela värre. Vi sågs ofta på fritiden där han hade svårt att släppa mig.

Detta var många år sedan nu, men han ringde senast på min födelsedag och gratulerade. Det stör mig. Han sa för något år sedan, på min födelsedag, att han fortfarande bryr sig, men jag vettefan om han någonsin verkligen brytt sig. Underligt sätt att visa det på.
Ledsen över att du blev utnyttjad... Det borde ingen behöva bli. På vilket sätt blev du utnyttjad? Har du sagt att du inte vill ha kontakt med honom längre?
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

har jag missförstått det hela eller handlar tråden om hur krokus ska hitta en kvinna?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Nobel,

Lätt att vara efterklok. Ingen av mina vänner gillade honom! Det var väl främst att han gjorde så att jag hamnade i situationer där jag inte ville vara. T ex gick en kondom sönder och han sa inget. Jag fick upptäcka det själv när jag var på toa en eller två dagar senare.

En annan grej som han gjorde var att han snokade i mina skrivbordslådor och hittade dikter som jag hade skrivit. Dessa dikter skannade han in på datorn och mailade till sig själv (enligt honom) för att spara. (Detta var på den tiden då mobilkameror fortfarande var kassa.)

Slutligen var han otrogen med en ännu yngre tjej. Han var ganska kontrollerande mot mig. Jag blev isolerad, umgicks ytterst sällan med vänner pga honom.

Klankedinken wrote: 25 Jul 2021, 12:38 har jag missförstått det hela eller handlar tråden om hur krokus ska hitta en kvinna?
Nej, det är Fantasio som letar efter en kvinna. :)
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Varför drogs du till honom?
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Klankedinken,

För att han såg mig. Hemma var jag osynlig.
Post Reply