De symptom vi har/har haft
Moderator: Moderator 1
Re: De symptom vi har/har haft
Jag har hörselhallucinationer nu som jag försöker mota bort med musik. Det går inte så bra.
Du borde kanske kontakta vården så att du inte hamnar i en ytterligare akut psykosfas... Då kanske du kan få hjälp nu och slippa en längre sjukhusvistelse? Du verkade må ganska bra när du senast blev utskriven, gjordes något annorlunda i förhållande till nu?
'cause the freak inside controls my mind
Jag mår dåligt över mammas situation. Det hjälper inte med mediciner. För dig verkar det gå bättre, Nobel och jag är glad för din skull.
Jag berättade för läkaren att jag fått ökad rösthallucinos och inte bara om kvällarna och nätterna. Vips så fick jag mer Clozapine. Det behöver jag.
-
- Guldmedlem
Ta kontakt med din KP och få lite mer uppbackning! Jag tror du skulle må bättre om du hade en stabil person i livet! Folk bryr säg här på viska men det är bra att ha verkliga personer också! Det tycker jag i alla fall :D!
Håller med. Du behöver stöttning I det här Fantasio. Du ringer AE och då är det bättre att du träffar en kp ganska ofta. Ventilera är ofta bra älta är mindre bra - då kommer man ingen vart utan gräver bara ner sig mer. Ventilera mera.Klankedinken wrote: ↑02 Nov 2021, 14:52Ta kontakt med din KP och få lite mer uppbackning! Jag tror du skulle må bättre om du hade en stabil person i livet! Folk bryr säg här på viska men det är bra att ha verkliga personer också! Det tycker jag i alla fall :D!
Jag förstår. Fast jag har bara ringt akutenheten en gång sedan i somras.
Ja men vart vill du komma med att ringa AE? Du vill ha mediciner men du säger att mediciner inte hjälper, och mer benso får du inte. Ändå är AE det alternativ du väljer när du mår dåligt. Var proaktiv och se till att du har någon att prata med med jämna mellanrum typ en gång i veckan. Tror ärligt att det skulle vara bra för dig.
Synkronicitet. Jag lyssnar på musik, en spellista med favoritlåtar från år 2016. Året då min dåvarande pojkvän dog. Islaa berättade ett tag efter hans död, att hon hade haft kontakt med honom när hon mediterade. Han hade en hälsning till mig, nämligen massvis med lila pioner. Jag fattade inte, men det betyder att han önskar mig lycka och välgång.
Tror ni inte att den texten dök upp på Instagram nu? En i min närhet, hennes barn fyller år. Texten "we wish you happiness and fortune" står under bilden. Barnet gillar mig mer än sambon, trots att sambon har känt barnet längre tid. Trots att sambon är en rolig "lekfarbror". Varför gillar barnet mig? Det är något.
Tror ni inte att den texten dök upp på Instagram nu? En i min närhet, hennes barn fyller år. Texten "we wish you happiness and fortune" står under bilden. Barnet gillar mig mer än sambon, trots att sambon har känt barnet längre tid. Trots att sambon är en rolig "lekfarbror". Varför gillar barnet mig? Det är något.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag har aldrig sett saker som inte finns. Har fått den frågan titt som tätt av psykiatrin. Skönt att slippa det åtminstone. Annars kan jag väl bocka av alla symptom som finns. Ångest är det värsta.
Röster och åter röster. Anklagande röster, röster som försöker skrämmas och lugnande röster. Just nu är det dölugnt, så efter röstinventeringen på kliniken har det (faktiskt) lugnat ned sig.
Inte går jag runt hela dagarna och hör röster, men om kvällarna brukar de komma. De säger åt mig att göra saker och klankar ned på mig. Jobbigt. Tycker inte att Clozapine och Zypadhera funkar fullt ut mot röster.